معرفی ظرفیت های اداره کل میراث فرهنگی استان قم در نمایشگاه شکوه چهل ساله

به گزارش مجله بوشهری ها، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، میراث فرهنگی قم در نمایشگاه 40 سال شکوه انقلاب حضور موثر دارد.

معرفی ظرفیت های اداره کل میراث فرهنگی استان قم در نمایشگاه شکوه چهل ساله

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی این استان با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه 70 دستگاه اجرایی از جمله اداره کل میراث فرهنگی استان قم در غرفه ای جداگانه به معرفی دستاوردها و عملکرد خود در چهال سالگی انقلاب اسلامی می پردازد.

مدیرکل میراث فرهنگی قم ادامه داد: تعداد هتل ها و هتل آپارتمان های قم قبل از انقلاب 8 واحد بوده که بعد از انقلاب این رقم به 64 واحدافزایش یافته است و در حال حاضر 49 پروژه گردشگری در این استان در حال ساخت است.

یزدانی با بیان اینکه قبل از انقلاب در قم دفاتر خدمات مسافرتی و مجتمع های گردشگری وجود نداشته است اضافه نمود: امروز 85 دفتر خدمات مسافرتی و 102 مجتمع گردشگری در این استان وجود دارد و به همین منوال تعداد مهمانپذیران از 11 واحد به 67 افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم گفت: در تمام دوران حکومت دست نشانده و منحوس پهلوی فقط 10 اثر تاریخی قم در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بود که امروز به برکت مدیران انقلابی تعداد آثار ثبت شده در فهرست ملی به 350 اثر افزایش یافته است.

حمید یزدانی اضافه نمود: در غرفه میراث فرهنگی قم علاوه بر ارائه دستاوردهای انقلاب، هنرمندان صنایع دستی استان در رشته های انگشترسازی، سنگ تراشی و مجسمه سازی به اجرای فراوری زنده می پردازند و علاوه بر اینها جاذبه های گردشگری قم به بازدیدکنندگان معرفی می گردد.

او در انتها توضیح داد: نمایشگاه شکوه چهل ساله انقلاب اسلامی قم از تاریخ 14 لغایت 18 بهمن ماه در دو نوبت صبح و عصر در مصلی قدس در حال برگذاری است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 56

به "معرفی ظرفیت های اداره کل میراث فرهنگی استان قم در نمایشگاه شکوه چهل ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ظرفیت های اداره کل میراث فرهنگی استان قم در نمایشگاه شکوه چهل ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید