ماجرای قهرمانی موی تای ایران در آسیا، واقعیت هایی که اعلام نشد!

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران، این دوره از مسابقات با حضور 351 ورزشکار از 35 کشور 23 آذرماه به میزبانی امارات در ابوظبی برگزار گردید که در نهایت با اعلام سایت فدراسیون انجمن های ورزشی تیم ملی ایران عنوان قهرمانی را بالاتر از قزاقستان و تایلند به خود اختصاص داد.

ماجرای قهرمانی موی تای ایران در آسیا، واقعیت هایی که اعلام نشد!

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

با توجه به اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا بیشتر حریفان ورزشکاران ایران از کشورهایی بودند که از نظر سطح فنی موی تای حرف چندانی برای گفتن نداشتند و در کل باید عنوان کنیم که با توجه به جداول، آمار و اطلاعاتی که روی سایت رسمی مسابقات منتشر شده و در ادامه این مطلب می آید کسب این نتیجه قابل پیش بینی بود.

در واقع تیم ملی موی تای ایران در رده بزرگسالان عنوان سوم، در رده های سنی عنوان دوم و در مجموع مردان و زنان، پیروز شد به این مهم دست پیدا کند. عنوانی که بیشترین مدالش را نوجوانان کسب کردند و در این خصوص نیز به درستی اطلاع رسانی نشد.

موی تای ایران این اتفاق تاریخی به زعم متولیانش را با تیمی بدست آورد که 41 ورزشکار (بیشترین شرکت نماینده در میان تمام کشورهای حاضر) به ابوظبی اعزام و در انتها با کسب 15 مدال طلا 10 مدال نقره و 8 مدال برنز به عنوان قهرمانی تیمی رسید.

در رده سنی بزرگسالان 130 موی تای کار به مصاف هم رفتند که تیم ایران با ترکیب کامل یعنی 14 نفر در 14 وزن به ملاقات رقبای خود رفت. پس از کشورمان قزاقستان با 10 نفر و تایلند با 9 نفر بیشترین شرکت نماینده را داشته اند. در همین رده سنی در قسمت بانوان کشورمان 5 نماینده داشت.

جدول رده بندی رده سنی بزرگسالان

در این بخش تایلند با 9 طلا و 4 برنز عنوان نخست را کسب کرد. ایران با 5 طلا، 3 نقره و 5 برنز نایب قهرمان شد و قزاقستان با 3 طلا، یک نقره و 3 برنز سوم شد.

در رده سنی 16 و 17 سال 35 شرکت نماینده در 11 وزن به رقابت پرداختند که کشورمان با 9 ورزشکار بیشترین سهم را در این رده دارا بود. در همین رده سنی در بخش بانوان در مجموع 17 ورزشکار در 6 وزن حضور داشتند که سهم ورزشکاران ما 9 نفر بوده است. از نظر قوانین فدراسیون بین المللی موی تای ایفما (قانون شماره 6 فدراسیون بین المللی موی تای در خصوص وزنکشی) در مسابقات معتبر هر تیم در هر وزن حق دارد که فقط 1 نفر شرکت نماینده داشته باشد.

در رده سنی 14 و 15 سال در قسمت پسران در مجموع 31 شرکت نماینده در 11 وزن به رقابت پرداختند که سهم کشورمان 2 ورزشکار بوده است. در این رده سنی در بخش بانوان 6 ورزشکار در 3 وزن حضور داشته اند که 2 ورزشکار دختر ایرانی نیز جزو آن بودند. اما در رده سنی 12 و 13 سال و دو بخش پسران و دختران در میان 38 ورزشکار در 8 وزن هیچ ورزشکار ایرانی حضور نداشت.

جدول رده بندی رده های سنی

نکته قابل توجه اینکه در 12 رده، ورزشکاران ما در جداولی حضور داشته اند که کمتر از 4 شرکت نماینده در آن به رقابت پرداختند. در یک جدول دو نفره هر دو ورزشکار ایرانی و در یک جدول سه نفره هر سه ورزشکار ایرانی با هم مبارزه کردند. به عبارت ساده تر 15 ورزشکار ما در جدولی قرار داشته اند که کسب مدال در آن حتمی بوده است.

در این بخش نیز قزاقستان با 11 طلا، 2 نقره و 2 برنز قهرمان شده است. ایران با 10 طلا، 7 نقره و 3 برنز نایب قهرمان و اردن با 5 طلا، 5 نقره و 3 برنز سوم شده است. در رده های سنی پایه تایلند هیچ ورزشکاری نداشت.

نکته مهم اینکه جدا از مدال های کسب شده و کسب بیشترین مدال توسط ورزشکاران کشورمان، طبق آمار فدراسیون بین المللی موی تای، به لحاظ عملکردی تایلند با 13 شرکت نماینده 82 درصد پیروزی بهترین نتیجه را کسب نموده است. قزاقستان نیز با 73 درصد پیروزی و 19 ورزشکار در مکان دوم و ایران با 62 درصد پیروزی رتبه سومی را با 41 ورزشکار کسب کردند.

در انتها با ابراز امیدواری از ارسال اخبار دقیق و شفاف از سوی انجمن فوق ذکر دو نکته لازم است. اول آنکه موی تای کاران ایران در این مسابقات نتایج خوبی کسب کردند و نیازی نبود که اخباری غیر واقع منتشر گردد و با بیان واقعیت ها زحمات ورزشکاران و مربیان بیشتر نمایان می شد و دوم هم نقش مربیان سازنده در این پیروزیت بود. مربیانی که در جای جای ایران اسلامی برای تربیت جوانان مستعد حضور در تیم های ملی و افتخار آفرینی کوشش می نمایند. مربیانی چون رؤیا الهی یا جلال معتمدی که بدون چشمداشت کوشش می نمایند و از سوی مسئولان امر نادیده گرفته می گردد.

جدول نتایج مجموع مسابقات

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 546

به "ماجرای قهرمانی موی تای ایران در آسیا، واقعیت هایی که اعلام نشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای قهرمانی موی تای ایران در آسیا، واقعیت هایی که اعلام نشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید