سلبریتی هایی که نمی دانستید خلبان هم هستند!

به گزارش مجله بوشهری ها، آنجلینا جولی در سال 2004 گواهینامه خلبانی خود را دریافت کرد و اندکی بعد از خرید یک هواپیما، او که دیگر توانایی خلبانی را پیدا نموده بود، به تمرینات خود ادامه داد.

سلبریتی هایی که نمی دانستید خلبان هم هستند!

برخی از سلبریتی های محبوب مان اوقات فراغت خود را با تفریح ها و کار هایی مثل خلبانی سپری می نمایند که به مهارت زیادی احتیاج دارند.

در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

تام کروز

تام کروز با علاقه ای که به موتورسواری، صخره نوردی و خلبانی دارد، با تفریحات مخاطره آمیز غریبه نیست. بازی در فیلم تاپ گان (Top Gun) زمینه ساز علاقمند شدنش به پرواز شد و در نهایت سبب شد کروز در سال 1994 گواهینامه خلبانی خود را بگیرد. کروز از آن موقع چندین جت گلف استریم خریداری نموده است. او حالا علاوه بر هلیکوپتر، توان راهنمایی جت های جنگی را دارد و در فیلم تاپ گان ماوریک (Top Gun Maverick) نیز بدلکاری هایش با جت جنگی را خودش انجام داد.

جان تراولتا

جان تراولتا پرواز را از پیش از تبدیل شدن به ستاره ای جهانی شروع نموده بود. او در 15 سالگی در مدرسه یک کلاس آموزش خلبانی داشت و بعد از آن، تنها 7 سال بعد توانست گواهینامه خلبانی خود را دریافت کند. او که چند هواپیمای شخصی دارد، آن ها را در حیاط خانه اش پارک می نماید. بله درست متوجه شدید. تراولتا یکی از اولین کسانی بود که در Jumbolair Aviation Estates، منطقه ای مسکونی در فرودگاهی خصوصی در آمریکا خانه خریداری کرد. او در بیرون خانه خودباند پرواز دارد. تراولتا بعلاوه خلبان افتخاری شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا است.

ژیزلی بینچنی

ژیزلی بینچنی، سوپر مدل مشهور و از ستاره های سابق ویکتوریا سکرت انگیزه متفاوتی برای یادگیری خلبانی داشت؛ او نگران بود که اگر یک بار در هواپیما بود و اتفاقی برای خلبان افتاد، چه باید کند. به همین علت، تصمیم گرفت خلبانی یاد بگیرد تا بتواند جلوی وقوع فاجعه را بگیرد. جالب تر اینکه او یادگیری خلبانی را زمانی شروع کرد که فرزند اولش را 6 ماهه باردار بود.

هریسون فورد

هریسون فورد علاقه ای دیرینه به پرواز دارد و حتی در دوران نوجوانی پول پس انداز می کرد تا بتواند به کلاس خلبانی رود، اما آرزویش در آن موقع محقق نشد. او در نهایت در دهه 50 زندگی خود توانست گواهینامه خلبانی اش را دریافت کند. با این حال، علاقه او به پرواز با حواشی ای هم همراه بوده است. او در سال 2015 با هواپیمای خود در یک زمین گلف سقوط کرد و در سال 2017 نیز نزدیک بود با یک هواپیمای مسافربری برخورد کند.

آنجلینا جولی

آنجلینا جولی در سال 2004 گواهینامه خلبانی خود را دریافت کرد و اندکی بعد از خرید یک هواپیما، او که دیگر توانایی خلبانی را پیدا نموده بود، به تمرینات خود ادامه داد. مدکس، بزرگ ترین پسر جولی هم علاقه زیادی به پرواز دارد و وقتی 16 ساله شد مادرش او را در کلاس های خلبانی ثبت نام کرد.

برد پیت

برد پیت هم مانند همسر سابقش آنجلینا جولی گواهینامه خلبانی دارد. او یک هواپیمای مدل Supermarine Spitfire متعلق به جنگ جهانی دوم هم دارد که خود با آن پرواز می نماید. از قرار معلوم او علاقه زیادی به هواپیما های قدیمی دارد. پیت برای یادگیری راهنمایی هواپیمای قدیمی خود در یک آموزشگاه پرواز در آکسفورد آموزش دید.

مورگان فریمن

مورگان فریمن پیش از بازیگر شدن، در جوانی به عنوان تکنسین رادار به نیروی هوایی آمریکا پیوست و امیدوار بود بتواند خلبان جنگنده گردد، اما در نهایت نیروی هوایی را ترک کرد تا در پی بازیگری رود. با این حال فریمن هرگز از رویای پرواز دست نکشید. او در سال 2002 یادگیری خلبانی را شروع کرد و بالاخره در 65 سالگی گواهینامه خلبانی خود را دریافت کرد.

کلینت ایستوود

کلینت ایستوود بیشتر از 30 سال است که گواهینامه پرواز با هلیکوپتر دارد و از پرواز به عنوان تفریح مورد علاقه خود یاد نموده است. علاوه بر این ها، زمانی که 21 سال داشت، هنگام سپری کردن دوران سربازی خود در ارتش آمریکا، نزدیک بود در اثر سقوط هلیکوپتری که تنها مسافر آن بود، جانش را از دست دهد، اما خوشبختانه هم او و هم خلبان از این سانحه جان سالم به در بردند.

هیلاری سوانک

هیلاری سوانک برای فیلم آملیا (Amelia) که در آن نقش خلبان زن مشهوری به نام آملیا ارهارت را برعهده داشت، خلبانی را واقعاً یاد گرفت. ایده یادگیری خلبانی از سوی تهیه نمایندگان فیلم مطرح شد که می خواستند سوانک در صحنه های پرواز در کابین خلبان رفتار راحتی داشته باشد و بنابراین بازی او باورپذیر به نظر برسد. با این حال آن ها انتظار نداشتند سوانک تا گرفتن گواهینامه خلبانی پیش رود. او بعد از این فیلم، یادگیری خلبانی را ادامه داد و توانست گواهینامه خود را دریافت کند.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2138

به "سلبریتی هایی که نمی دانستید خلبان هم هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلبریتی هایی که نمی دانستید خلبان هم هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید