در نوروز 98 بیش از نیم میلیون بازدید از کاخ سعدآباد انجام شد!

به گزارش مجله بوشهری ها، آمار بازدید از کاخ سعدآباد

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری تهران است که همه ساله بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب می کند. تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای بازدید از این مجموعه زیبا، سرسبز و ارزشمند بود و به همین دلیل این کاخ به یکی از پربازدیدترین مکان های گردشگری در تهران تبدیل شد. روابط عمومی کاخ سعدآباد آمار بازدید از کاخ سعدآباد در نوروز 98 را اعلام کرده است که این رقم بیش از 510 هزار بازدید یا نیم میلیون بوده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در مورد آمار بازدید نوروزی از کاخ سعدآباد بیشتر صحبت کنیم.

در نوروز 98 بیش از نیم میلیون بازدید از کاخ سعدآباد انجام شد!

بازدید نوروزی از کاخ سعدآباد

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در نوروز 98 بیش از نیم میلیون بازدید داشته است که این آمار رکورد قابل توجهی محسوب می شود. بر اساس این آمار در تعطیلات نوروز 98 بیش از 122 هزار نفر وارد کاخ سعدآباد شده اند و با بازدید از 16 موزه و کاخ سعدآباد در مجموع رکورد 510 هزار بازدید را ثبت کرده اند. در بین روزهای نوروز 98 روز چهارم فروردین با نزدیک به 60 هزار بازدید شلوغ ترین و پربازدیدترین روز مجموعه کاخ سعدآباد بوده است.

پربازدیدترین موزه های سعدآباد

بر طبق این آمار کاخ موزه ملت با 102 هزار بازدید، موزه اتومبیل های سلطنتی با 49 هزار بازدید، کاخ موزه سبز با 44 هزار بازدید، موزه پوشاک سلطنتی با بیش از 33 هزار و موزه هنر ملل با 17 هزار بازدید، پرطرفدارترین و پربازدیدترین موزه های مجموعه کاخ سعدآباد در نوروز 98 بوده اند.

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در تعطیلات نوروز 98 برنامه های مفرح و شادی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده بود و با اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و موسیقی و پایکوبی های سنتی و آئینی اقوام مختلف ایران مثل اقوام آذری، کرد، بندری، تربت جام و گروه موسیقی پاپ و سنتی و شخصیت های نوروزی مثل مبارک و حاجی فیروز محیطی شاد و به یادماندنی برای مسافران نوروزی ایجاد کرده بود. همچنین برپایی غرفه های صنایع دستی و عرضه سوغات شهرهای مختلف ایران و نمایشگاه نگارگری هم جمله برنامه های نوروزی کاخ سعدآباد به حساب می آید.

خطر سیلاب در کاخ سعدآباد

در ایام تعطیلات نوروز 98 به دلیل بارش های شدید و قرارگیری مجموعه کاخ سعدآباد در کنار رودخانه دربند و احتمال سیلابی شدن این رود، ستاد بحران متشکل از نیروهای یگان حفاظت، حراست، پشتیبانی، تاسیسات، فضای سبز و خدمات تشکیل شد که علاوه بر پاکسازی کامل مسیل رودخانه دربند برای هرگونه خطر احتمالی در آماده باش کامل به سر می بردند. با این حال، خوشبختانه در نوروز 98 مسئله ای از نظر سیلاب در این منطقه به وجود نیامد و مسافران نوروزی توانستند با خیال راحت از مجموعه کاخ سعدآباد دیدن کنند.

ساعات کار کاخ سعدآباد

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در شمالی ترین منطقه تهران و در نزدیکی منطقه تفریحی و خوش آب و هوای دربند قرار گرفته است و رودخانه جعفرآباد هم از وسط این مجموعه عبور می کند. در این موزه کاخ های متعددی به جا مانده از دوران قاجار، پهلوی اول و پهلوی دوم قرار دارند که امروزه به موزه تبدیل شده اند. ساعات کاری کاخ سعدآباد در نیمه اول سال جاری همه روزه به جز روزهای تعطیل سوگواری، از ساعت 9 صبح تا 19 بعدازظهر (فروش بلیط تا ساعت 17) و در نیمه دوم سال از ساعت 8 صبح الی 17 بعدازظهر (فروش بلیط تا ساعت 16) می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 167

به "در نوروز 98 بیش از نیم میلیون بازدید از کاخ سعدآباد انجام شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در نوروز 98 بیش از نیم میلیون بازدید از کاخ سعدآباد انجام شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید