دختر نظربایف در سوئیس کاخ 63میلیون دلاری خرید

به گزارش مجله بوشهری ها، دختر کوچک نورسلطان نظربایف، کاخ 63میلیون دلاری صدرالدین آقاخان، عموی رهبر شیعیان اسماعیلیه را خرید.

دختر نظربایف در سوئیس کاخ 63میلیون دلاری خرید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از قفقازتایمز، مجله سوئیسی بیلان در گزارشی که روز 21 آگوست منتشر کرد ادعا نموده دیناره نظربایوا، کوچکترین دختر رئیس جمهور سابق قزاقستان، نورسلطان نظربایف، کاخ معروف چاتیائو دی بلرایو در سوئیس را خریده است.

این مجله سوئیسی همچنین مالک پیشین این کاخ را شاهزاده صدرالدین آقاخان، عموی رهبر فعلی شیعیان اسماعیلیه دنیا، شاه کریم حسینی، آقاخان چهارم اعلام نموده است.

این کاخ که در حومه شهر ژنو واقع شده، در لیست میراث ملی سوئیس قرار گرفته است. بر اساس گفته منابع مطلع، دیناره کولیبایوا، این کاخ را به قیمت حدوداً 62میلیون فرانک سوئیس(معادل 63میلیون دلار) تصاحب نموده است.

یکی از اعضای تحریریه مجله بیلان نیز به رادیو آزادی گفته بود که خبرنگاران آن ها در حقیقت این خبر را منتشر نموده اند. این مقاله که در صفحه دهم مجله مذکور تحت عنوان فوق سری منتشر شده است، می گوید که این کاخ توسط دیناره تصاحب شده است.

علاوه بر این، مجله بیلان ادعا می نماید که این نخستین خرید بزرگ دختر نظربایف در سوئیس نیست. به گزارش این مجله، در سال 2009 وی یک ملک دیگر به ارزش 75میلیون دلار را نیز در ژنو خریداری نموده بود.

دیناره کولیبایوا تاکنون واکنشی به انتشار این گزارش در مجله سوئیسی نشان نداده است.

انتشار این خبر در حالی است که طی ماه های پس از استعفای نورسلطان نظربایف و پیروزی قاسم ژومارت توکایف، اعتراضات بسیاری در مورد فساد و نابرابری های ساختاری در قزاقستان اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 192

به "دختر نظربایف در سوئیس کاخ 63میلیون دلاری خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختر نظربایف در سوئیس کاخ 63میلیون دلاری خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید