خبرنگاران ارائه خدمات غیرضروری چشم پزشکی در استانهای خراسان متوقف شد

به گزارش مجله بوشهری ها، مشهد- خبرنگاران- رییس انجمن چشم پزشکی خراسان گفت: پزشکان متخصص چشم در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی همزمان با تشدید اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از روز نخست آذر ماه آینده ارائه خدمات جراحی غیرضروری و زیبایی مرتبط با چشم را متوقف می نمایند.

خبرنگاران ارائه خدمات غیرضروری چشم پزشکی در استانهای خراسان متوقف شد

دکتر محمدرضا صداقت روز پنجشنبه در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: بر همین اساس مراکز جراحی خصوصی چشم پزشکی در مشهد شامل کلینیکهای نوید دیدگان، آفتاب، نورآفرین و گهربار و همچنین بیمارستان بینا در این کلانشهر از روز شنبه آینده اول آذر ماه خدمات غیرضروری را ارئه نخواهند داد.

وی ادامه داد: این اقدام شامل پرهیز از ارائه خدمات غیرفوریتی مانند برطرف عیوب انکساری، بلفاروپلاستی یا ترمیم افتادگی پلک چشم و نیز کاتاراکت یا آب مروارید به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

رییس انجمن چشم پزشکی خراسان گفت: غیر از این موارد که فاقد فوریت هستند، ارائه خدمات اورژانس چشم پزشکی با رعایت همه موازین پیشگیرانه بهداشتی و احتیاطهای لازم مطابق روال قبلی در مراکز تخصصی ادامه خواهد داشت.

وی اضافه نمود: بر این اساس همه دست اندرکاران حوزه چشم پزشکی، موارد ضروری معاینه بیماران را با رعایت تمام موازین احتیاطهای لازم از جمله استفاده از ماسک بهداشتی صورت، شیلد سر، دستکش، شستشوی مکرر دستها انجام می دهند.

دکتر صداقت همچنین اظهارداشت: توقف عملهای جراحی غیرضروری از سوی متخصصان چشم پزشک با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در حالی است که این طیف از متخصصان پزشکی هیچگونه منع قانونی برای ارائه خدمات ندارند ولی آن را برای یاری به اجرای هرچه موثرتر اقدامات پیشگیرانه لازم می دانند.

وی گفت: وی اضافه نمود: همچنین چشم پزشکان در مواردی که امکان آن وجود دارد، توصیه های پزشکی خود را به بیماران در قالب تماس و تبادل نظری تلفنی و یا با استفاده از امکانات فضای مجازی انجام داده و بطور جد برای پیشگیری از انتقال ویروس بیماری همه گیر، از هر اقدامی برای عملهای جراحی غیرضروری پرهیز می نمایند.

174 پزشک متخصص در انجمن چشم پزشکی خراسان عضویت دارد. 153 نفر از این پزشکان در محدوده خراسان رضوی و بقیه در حوزه جغرافیایی استانهای خراسان شمالی و جنوبی فعالیت می نمایند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 801 هزار و 894 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بیماری کووید 19 تا به امروز جان 72 هزار و 941 نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تا به امروز 576 هزار و 983 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته اند.

پاندمی کرونا تا به امروز در سطح دنیا 56 میلیون و 41 هزار و 526 نفر را بیمار نموده و جان یک میلیون و 345 هزار و 773 نفر را در 230 کشور گرفته است. 39 میلیون و 43 هزار و 290 نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح دنیا، تا به امروز درمان شده اند.

در این میان آمریکا با 11 میلیون و 697 هزار و 280 بیمار کووید 19 و 254 هزار و 469 قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در دنیا به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا صندلی چهاردهم را در میان کشورهای دنیا دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1268

به "خبرنگاران ارائه خدمات غیرضروری چشم پزشکی در استانهای خراسان متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارائه خدمات غیرضروری چشم پزشکی در استانهای خراسان متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید