خبرنگاران اجرای منع رفت و آمد در فیلادلفیا برای مقابله با موج جدید اعتراض ها

به گزارش مجله بوشهری ها، نیویورک- خبرنگاران- شدت دریافت خشم معترضان به قتل یک جوان سیاهپوست، مقامات فیلادلفیا را بر آن ساخت تا از شامگاه چهارشنبه قانون منع رفت وآمد را اجرا نمایند.

خبرنگاران اجرای منع رفت و آمد در فیلادلفیا برای مقابله با موج جدید اعتراض ها

به گزارش خبرنگاران، مقام ارشد پلیس فیلادلفیا روز چهارشنبه وعده داد ویدیوی دوربین بدنی و صوتی 911 را منتهی به قتل ویلیام والاس جونیور منتشر کند که باعث اعتراض در خیابان ها شده است.

والاس بعدازظهر دوشنبه توسط پلیس گلوله باران و کشته شد.

به دنبال انتشار این خبر در فیلادلفیا، موجی از اعتراض شکل گرفت که به گفته پلیس این شهر، 23 افسر زخمی شدند و 81 نفر سه شنبه شب در جریان اعتراض های شب دوم دستگیر شدند.

در پاسخ به تظاهرات، شهردار فیلادلفیا دستور داد که از ساعت 9 شب چهارشنبه تا 6 صبح پنج شنبه منع رفت و آمد برقرار گردد. فروشگاه های ضروری مجاز به ادامه فعالیت هستند.

در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده ست، دو افسر به سمت والس 27 ساله شلیک می نمایند و او را در مقابل چشم مادرش به قتل می رسانند هرچند گفته می گردد او چاقویی در دست داشته و به سمت آنان حرکت نموده است.

اعتراض ها تا روز سه شنبه تقریبا مسالمت آمیز بود اما با فرارسیدن شب، به درگیری و خشونت کشیده شد. طبق گفته پلیس ، از 81 فرد دستگیر شده ، 71 نفر به دلیل سرقت، نقض قانون، رفتار نامناسب یا خرابکاری ثبت شده اند. از میان 10 نفر به جامانده ، هشت نفر به اتهام حمله به پلیس، یک نفر به آتش سوزی و دیگری به شعله ور کردن خشم متهم شدند.

هنوز خشم و اعتراض در سراسر آمریکا به کشته شدن جورج فلوید و 2 سیاهپوست دیگر فروکش ننموده بود که صحنه قتل سیاهپوستی دیگر توسط پلیس، به ناآرامی آن هم در آستانه انتخابات دامن زد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1240

به "خبرنگاران اجرای منع رفت و آمد در فیلادلفیا برای مقابله با موج جدید اعتراض ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای منع رفت و آمد در فیلادلفیا برای مقابله با موج جدید اعتراض ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید