تاریخچه و جاذبه های گردشگری نوا اسکوشیا در کانادا

به گزارش مجله بوشهری ها، نوا اسکوشیا یا اسکاشیای نو یکی از استان های ساحلی شرقی کانادا است که دارای طبیعتی بکر و آرام بخش، سواحل زیبای اقیانوس اطلس و خلیج سنت لورنس، جاذبه های تاریخی و فرهنگی جذابی است. این استان دارای تاریخچه ای طولانی و پرفراز و نشیب است که بازدید از آن می تواند تجربه بسیار جالبی برای گردشگران باشد.

تاریخچه و جاذبه های گردشگری نوا اسکوشیا در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان قیمت کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تاریخچه مختصر نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی در کانادا است. نخستین ساکنان این منطقه، مردم بومی میکمک بودند که حدود 10 هزار سال پیش در این منطقه ساکن شدند.

در سال 1497 میلادی، کاوشگر ایتالیایی، جان کابوت به نوا اسکوشیا رسید و این منطقه را به نام انگلستان ملکه الیزابت نامگذاری کرد. در سال 1604 میلادی، فرانسوی ها به رهبری پی یر دوگا شهر پورت رویال را بنا نهادند که اولین مستعمره اروپاییان در کانادا به شمار می رود.

در طول قرن 17 و 18 میلادی، درگیری هایی میان فرانسوی ها و انگلیسی ها بر سر مالکیت نوا اسکوشیا درگرفت که به جنگ های استعماری معروف است. سرانجام در سال 1713 با پیمان اوترشت، نوا اسکوشیا به انگلستان واگذار شد.

در سال 1749 میلادی، اولین مهاجران انگلیسی به هالیفاکس آمدند و شهر آن را بنا نهادند. در اوایل قرن 19 میلادی، هزاران مهاجر اسکاتلندی نیز به نوااسکوشیا مهاجرت کردند. در سال 1867 نوا اسکوشیا به همراه 3 استان دیگر، کانادا را تشکیل دادند.

امروزه نوا اسکوشیا با جمعیتی حدود 950 هزار نفر، یکی از استان های توریستی کانادا به شمار می آید که پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی در سال است.

جاذبه های گردشگری نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی است که گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کند. از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. پارک ملی کیپ برتون

این پارک ملی واقع در جنوب شرقی نوااسکوشیا، دارای طبیعتی زیبا با صخره های بلند، دره های عمیق و آبشارهای زیبا است. این منطقه یکی از بکرترین نقاط کانادا محسوب می شود.

2. ساحل پگیز کوو

این ساحل زیبا با صخره های قرمز رنگش مشهور است. شما می توانید از طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید.

3. شهر لوننبرگ

شهر لوننبرگ در جنوب غربی نوااسکوشیا یکی از قدیمی ترین شهرهای کانادا است که دارای معماری ویژه ای است. این شهر در سال 1995 میراث جهانی یونسکو نیز اعلام شده است.

4. قلعه لوئیزبورگ

این قلعه تاریخی متعلق به قرن 18 میلادی در نزدیکی شهر هالیفاکس قرار دارد. این قلعه نخستین سازه دفاعی اروپاییان در کانادا به شمار می رود.

5. جزیره سابل

این جزیره زیبا در ساحل جنوب شرقی نوا اسکوشیا واقع شده و دارای طبیعتی بکر و سواحلی زیباست. این جزیره مقصد محبوبی برای تعطیلات تابستانی است.

6. شهر هالیفاکس

شهر هالیفاکس مرکز استان نوا اسکوشیا و بزرگترین شهر آتلانتیک کانادا است. این شهر بندری زیبا دارای اسکله ماهیگیری قدیمی، قلعه ها و ساختمان های تاریخی و فرهنگی زیادی است.

7. خلیج ماهون

این خلیج زیبا در ساحل اقیانوس اطلس قرار گرفته و مکانی عالی برای تماشای غروب آفتاب است. شما می توانید از قایقرانی در این خلیج لذت ببرید.

8. آبشارهای عظیم

نوااسکوشیا دارای آبشارهای زیبایی مانند آبشار آوندال و نیاگارا است که دیدنی هستند. صدای آرام بخش آب این آبشارهای عظیم، خاطره انگیز است.

9. روستاهای ماهیگیری

روستاهای ساحلی پگی کوو و لوننبرگ دارای فرهنگ غنی ماهیگیری هستند و می توانید فرهنگ و سبک زندگی مردم محلی را از نزدیک تجربه کنید.

10. جشنواره ها و فستیوال ها

در نوا اسکوشیا جشنواره ها و فستیوال های متعددی در طول سال برگزار می شود که شامل موسیقی، فیلم، غذا و... هستند و فرصتی فوق العاده برای تجربه فرهنگ غنی این استان فراهم می کنند.

نکاتی درباره سفر به نوا اسکوشیا

اگر قصد سفر به نوا اسکوشیا را دارید، پیشنهاد می شود نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • بهتر است در فصل تابستان به این استان سفر کنید تا از آب و هوای مطبوع و سواحل زیبای آن لذت ببرید.
  • لباس های گرم و مناسب هوای سرد و بارانی را همراه داشته باشید.
  • از غذاهای دریایی تازه نوا اسکوشیا استفاده کنید. ماهی تن، خرچنگ و صدف غذاهای محلی محبوبی هستند.
  • حتما شهرهای تاریخی مانند لوننبرگ و هالیفاکس را ببینید.
  • برای دیدن طبیعت بکر، حتما به پارک ملی کیپ برتون سر بزنید.
  • از فرصت هایی مانند جشنواره ها و فستیوال ها برای آشنایی با فرهنگ نوا اسکوشیا استفاده کنید.

نوا اسکوشیا با داشتن تاریخچه غنی، مناظر طبیعی زیبا و جاذبه های فرهنگی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در شرق کانادا محسوب می شود و سفر به آن خاطرات زیبایی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله بتواند سفر شما به این استان زیبا را مفیدتر و لذت بخش تر کند.

انتشار: 10 آبان 1402 بروزرسانی: 10 آبان 1402 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 607

به "تاریخچه و جاذبه های گردشگری نوا اسکوشیا در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه و جاذبه های گردشگری نوا اسکوشیا در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید