جاذبه های گردشگری اوکلند؛ شهر توریستی نیوزیلند

به گزارش مجله بوشهری ها، جاذبه های گردشگری اوکلند بیشتر از لحاظ طبیعی مورد بازدید قرار گرفته اند. با این وجود اوکلند جاذبه های گردشگری منحصر به فرد تاریخی نیز دارد.

جاذبه های گردشگری اوکلند؛ شهر توریستی نیوزیلند

از سفر با سفر پاتایا ارزان لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

اوکلند (Auckland) پرجمعیت ترین شهر در کشور نیوزیلند است. پایتخت این کشور ولینگتون (به زبان مائوری ته وهانگانوئی-آ-تارا یا پونکه) می باشد ولی اوکلند یکی از شهرهای بازرگانی و مهم نیوزیلند به شمار می آید. جمعیت آوکلند با احتساب حومه بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر است. ماناکائو، نورت شور و وایتاکره از حومه های مهم شهر آوکلند هستند که هر یک به تنهایی جز پر جمعیت ترین شهرهای نیوزیلند هستند. بهترین زمان برای مسافرت به اوکلند اواخر پاییز و زمستان می باشد. در این مطلب نگاهی به معروف ترین جاذبه های گردشگری اوکلند انداخته ایم.

1. جزیره رانگیتوتو

رانگی توتو عظیمترین و جوان ترین کوه آتشفشانی اوکلند است. شما می توانید بایک سفر 30 دقیقه دریایی از مرکز شهر به این جزیره زیبا بیایید. بیش از ده مسیرپاکوب برای پیاده روی در این جزیره آتشفشانی وجود دارد. بسیاری از گردشگران وطبیعت گردان برای دیدن تصاویر بکر جهان به این جزیره می آیند. البته اگر جزو کسانیهستید که نمی خواهید پیاده روی کنید، می توانید با خودروهای سافاری دور تا دور اینجزیره را ببینید.

جزیره رانگی توتو یکی از جاذبه های گردشگری اوکلند

2. باغ وحشاوکلند

این باغ وحش دارای مساحت 16.35 هکتار است که در کنار پارک وسترن اسپرینگزواقع شده و فاصله کمی از مرکز شهر دارد. این مجموعه توسط شهرداری و جامعهجانورشناسی اوکلند مورد حمایت قرار گرفته و از سال 1922 میلادی درب های خود را بهروی بازدید نمایندگان و گردشگران باز نموده است.

در حال حاضربیش از 875 موجود از 138 گونه جانوری و گیاهی در این باغ وحش زندگی می نمایند. دسته بندی بخش هایمختلف باغ وحش بر اساس محل زادگاه، تاکسونومی یا بیوم گونه های جانوری و گیاهیصورت می پذیرد. به علاوه مسئولان باغ وحش دروسی را برای آشنایی با گونه های مختلفجانوری و گیاهی برگزار می نمایند که می تواند برای بچه ها جالب باشد.

درب ورودی باغ وحش اوکلند

3. پارک اوکلنددومین

اوکلند دومین از آن دست نقاطی است که با ورود به آن، به اصطلاح با یک تیردو نشان (چند نشان) می زنید. اوکلند دومین، قدیمی ترین پارک و همچنین یکی از عظیم ترینپارک های این شهر است. این پارک در محل آتشفشان منقرض شده Pukekawaبنا شده است و مناظری بی بدیل به سمت بندرگاه جزیره Rangitoto را برای بازدیدنمایندگانفراهم می نماید. همچنین، پارک مورد اشاره، میزبان موزه شهر اوکلند هم است. اینپارک علاوه بر موزه، دو گلخانه خو ساخت سبک ویکتوریایی را در خود نگه می دارد کهبهشتی برای عکاسان می باشد.

پارک اوکلند دومین یکی از جاذبه های گردشگری در اوکلند

4. آکواریومحیات دریایی کلی تارلتون

اگر از انجام فعالیت های تفریحیتعاملی لذت می برید، این اکواریوم احتمالا مناسب شما خواهد بود. در اینجا می توانیداطلاعات جالبی درباره قطب جنوب یاد بگیرید، همچنین می توانید به تماشای لقمه ماهی ها بروید یا تا حد امکان به کوسه ها نزدیک شوید و در نهایت به جستجوی سواحلمنطقه بپردازید.

داخل آکواریوم حیات دریایی کلی تارلتون

5. برج آسمان

برجآسمان یک برج مخابراتی، مشاهداتی است که در عظیمترین شهر نیوزیلند واقع شده است.با ارتفاع 328 متری، این برج بلندترین سازه در نوع خود در نیمکره جنوبی محسوب میگردد و تبدیل به یکی از اجزای نمادین خط آسمان شهر آکلند شده است. از این برج امکانمشاهده تا فاصله 80 کیلومتر دورتر فراهم شده، همچنین می توانید در رستوران گردانآن غذا میل نموده و از مناظر شگفت انگیز اطراف لذت ببرید. در نهایت ممکن است تفریحاتهیجان انگیزی همچون اسکای واک (پیاده روی بر لبه ِ برج) و اسکای جامپ (پرش باطناب) برایتان جذاب باشد. یادتان باشد که روزی آفتابی را برای بازدید از برجانتخاب کنید تا تجربه تان خراب نگردد.

دور نمایی از برج آسمان اوکلند

6. کلیسای جامعسنت پاتریک

یکی از جاذبه های گردشگری اوکلند، کلیسای جامع سنت پاتریک است که یکیاز کلیساهای کاتولیکی زیبا در جهان است. این کلیسا در قرن نوزدهم ساخته شد؛ اینبنای سنگی توسط معمار استرالیایی والتر رابینسون طراحی و ساخته شد. در ابتدا اینکلیسا یک مکان عبادتی بسیار کوچک بود ولی به مرور زمان به مساحت آن افزوده شدهاست. امروزه گنجایش این کلیسا 700 نفر است و برای مسائل مذهبی کشور نیوزیلند مورداستفاده قرار می گیرد.

کلیسای جامع سنت پاتریک یکی از جاذبه های گردشگری اوکلند

7. گالری هنریاوکلند

یکی از عظیمترین جاذبه های گردشگری در شهر اوکلند گالری هنری می باشد کهعظیمترین مجموعه آثار هنری معاصر و سنتی را یکجا در خود جای داده است. این گالریبا نام توی و تاماکی (Toi oTamaki) میانگردشگران شناخته می گردد و هر ساله نمایشگاه های بین المللی را میزبانی می نماید.البته یکی دیگر مکان های زیبا برای بازدید موزه یادبود جنگ اوکلند است؛ این موزهدر دهه 1920 میلادی ساخته شد و دارای مجموعه ای از جنگ های داخلی روی داده درنیوزیلند می باشد.

گالری هنری اوکلند یکی از جاذبه های گردشگری

کلام آخر

برای بازدید از جاذبه های گردشگری لباس مناسب به همراه داشته باشید. بیشتر روزهای سال در اوکلند بادهای شدید می وزد، بنابراین داشتن کاپشن ضد باد به شما یاری زیادی می نماید.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1237

به "جاذبه های گردشگری اوکلند؛ شهر توریستی نیوزیلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری اوکلند؛ شهر توریستی نیوزیلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید