بررسی مطالعات حوزه نقد و تحلیل عکاسی معاصر ایران و جهان

به گزارش مجله بوشهری ها، مجموعه وبینارهای درباره عکاسی هر هفته پنجشنبه ها با حضور اساتید، منتقدین و هنرمندان رشته عکاسی برگزار می شود.

بررسی مطالعات حوزه نقد و تحلیل عکاسی معاصر ایران و جهان

به گزارش خبرنگاران، اولین وبینار درباره عکاسی با عنوان هرمنوتیک عکس های اجتماعی، از منظر تاریخ اجتماعی حواس با حضور دکتر محمد حسن پور، عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان و مدرس گروه عکاسی دانشگاه سوره، اساتید، دانشجویان و علاقه مندان به عکاسی، روز پنجشنبه 8 خرداد ساعت 21 برگزار شد.

مجموعه وبینارهای درباره عکاسی به همت کانون عکس دانشگاه سوره و با توجه به عدم حضور دانشجویان در دانشگاه، به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با هدف طرح و بررسی مطالعات جدید در حوزه نقد و تحلیل عکاسی معاصر ایران و جهان هر هفته به صورت مجازی برگزار می شود.

هدف از وبینار تحلیل هرمنوتیکی عکس های اجتماعی، همان­طور که از عنوان آن پیداست، بررسیِ سازوکارهای تحلیلی عکس­ است که مبتنی بر علم هرمنوتیک هستند. از آن­جا که هرمنوتیک عکس، می ­تواند به­ شکل­ ها و در شاخه های علمی متنوعی طرح­ شود، بستری مناسب را به­ عنوان روش علمی کار می طلبد. به­ عنوان مثال هرمنوتیک عکس­ را می ­توان بر اساس نوعِ تحلیل و ویژگی های کاربردیِ تفسیر، با روان­شناسی، جامعه شناسی، فلسفه و تاریخ پیوند داد و متونِ انتقادی متنوعی­ را در تحلیل عکس به­ دست­ آورد.

شرکت در این وبینارها برای عموم آزاد و رایگان است و نیاز به ثبت نام ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 995

به "بررسی مطالعات حوزه نقد و تحلیل عکاسی معاصر ایران و جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی مطالعات حوزه نقد و تحلیل عکاسی معاصر ایران و جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید