تور هند: بازار خودرو هند تحت تاثیر کمبود نیمه هادی ها

به گزارش مجله بوشهری ها، روز گذشته آژانس رتبه بندی ICRA اعلام نمود: صنعت خودروهای سواری هند در سال 2022 به علت کمبود نیمه هادی ها حدود 500هزار دستگاه از فروش خود را از دست خواهد داد.

تور هند: بازار خودرو هند تحت تاثیر کمبود نیمه هادی ها

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اکونومیک تایمز، آژانس رتبه بندی گفت که این به معنای حدود 1800 تا 2000 کرور در زمان فروش از دست رفته است.

اکونومیک تایمز ماه گذشته گزارش کرد که بازار خودروی هند ممکن است 500هزار تا 600هزار دستگاه از فروش خود را به علت کمبود مسائل زنجیره تامین از دست بدهد.

اگر مسائل مربوط به زنجیره تامین نبود، این صنعت در امسال از اوج فروش سالانه قبلی خود یعنی 3.4 میلیون واحد در سال اقتصادی 2019 عبور می کرد. ICRA اکنون پیش بینی فروش خود را برای سال اقتصادی 2022 به 8 تا 11 درصد کاهش داده است که به حدود 3 میلیون واحد خواهد رسید.

بحران نیمه هادی ها در سپتامبر به اوج خود رسید، زمانی که طبق گزارش ICRA، حدود 120هزار واحد فروش از دست رفت. در حالی که انتظار می رود شرایط عرضه در آینده بهبود یابد، عرضه عادی تنها تا خاتمه سال 2022 پیش بینی می گردد.

به علت کمبود نیمه هادی ها، دوره انتظار برای بعضی از مدل های محبوب خودرو تا 12 ماه افزایش یافته است. خودروسازان مجبور شده اند انواع مدل های خود را با ویژگی های کمتر عرضه نمایند، بنابراین محتوای نیمه رسانا در هر خودرو و در نتیجه دوره های انتظار کاهش می یابد.

در حالی که کمبود عرضه باعث شده آژانس در پیش بینی رشد خود برای بازار وسایل نقلیه سواری تجدیدنظر کند، اما وقتی صحبت از خودروهای دو چرخ به میان بیاید، بحث مشکل در تقاضا مطرح می گردد. ICRA اکنون انتظار دارد که بازار خودروهای دو چرخ در سال اقتصادی 2022 به مقدار یک تا 4 درصد نسبت به پیش بینی رشد تک رقمی قبلی کاهش یابد.

پیش بینی رشد ICRA برای بخش های خودروهای تجاری و تراکتورها به ترتیب 18 تا 22 درصد و یک تا 4 درصد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1971

به "تور هند: بازار خودرو هند تحت تاثیر کمبود نیمه هادی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: بازار خودرو هند تحت تاثیر کمبود نیمه هادی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید