این رنگ ها فقط در این نقطه زمین دیده می شوند!

به گزارش مجله بوشهری ها، غار مرمر شیلی

شیلی را می توان یکی از کشورهایی دانست که متنوع ترین طبیعت را در خود دارند. همانطور که شیلی در نقشه، به صورت کشیده دیده می گردد، می توان نتیجه گرفت که بعضی از خارق العاده ترین جاذبه های طبیعی را در خود جای داده است. در شیلی رشته کوه های زیادی نمایان هستند و دریاچه ها، جنگل ها و تمام مشخصه های طبیعت وحشی از نمودهای زیبایی آن هستند. علاوه بر این ها، این کشور عجایبی هم درون خود جای داده که تک تک آن ها ارزش تماشا دارند. از جمله آن ها می توان به مجسمه های موآی اشاره نمود که همیشه گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید. اما به هر حال در این مطلب یکی از برترین جاذبه های طبیعی شیلی را می توانید ببینید. این جاذبه به نام غار مرمر شیلی (Marble Caves) شناخته شده است که یکی از چشمگیرترین منظره ها این کشور و البته دنیا می باشد. شما می توانید برای رفتن به آن جا یک قایق کوچک بگیرید و از آن لذت ببرید. با خبرنگاران باشید تا این جاذبه را بیشتر با شما آشنا کنیم.

این رنگ ها فقط در این نقطه زمین دیده می شوند!

این جاذبه در پاتاگونیا از سنگ مرمر است که در دریاچه جنرال کاررا، دریاچه ای در مرز شیلی و آرژانتین واقع شده است. غار مرمر شیلی در طول 6 هزار سال که موج ها کلسیم کربنات را با دیواره های آبی غار شستشو می دادند تشکیل شده است. این عامل سبب شده رنگ های متنوعی در دیوارهای این صخره ها شکل بگیرند که آن ها شامل یک تونالیته زیبا از سبز و آبی و دیگر رنگ ها هستند. غار مرمر شیلی تنها چندین کیلومتر از روستای زیبای پورتو ترنکیلو فاصله دارد. برای پیدا کردن منشاء سنگ های مرمر که این مکان را تشکیل می دهند، ما باید به 370 میلیون سال پیش برگردیم؛ زمانی که رخدادهای زمین شناسی رسوبات آهکی را در خود جای داده اند. گذر زمان و فرسایش ناشی از باد و فعالیت های دریاچه، تمام ناخالصی های سنگی سنگ مرمر را از بین می برد و زیبایی های عجیبی به وجود می آورند که می توان امروز آن ها را دید.

غار مرمر یک طبیعت حفاظت شده خوانده می گردد که یکی از دسته های در نظر گرفته شده برای آثار ملی در قانون شیلی به شمار میرود. با این وجود آن ها هنوز در میان گردشگران به درستی شناخته شده نیستند و تقریبا در گردشگری بین المللی یک مقصدی به حساب می آیند که به تازگی کشف و شناخته شده اند. برای اولین بار، شخصی به نام کلمنته اونلی، وجود این منطقه را در کتابی به نام کوه نوردی در آندس ذکر کرد. او یک کاشف ایتالیایی-آرژانتینی بود که در سال های 1896 و 1897 خود با اسپانسری دولت آرژانتین به سفری رفت که در آن، این منطقه را نیز کشف کرد و آن را در کتاب ذکر شده توصیف و باعث شناخته شدن آن شد. غار مرمر در دریاچه کارِرا واقع است که یک دریاچه بزرگی است که از آرژانتین تا شیلی کشیده شده است.

دریاچه جنرال کاررا

این دریاچه همانطور که گفته شد در پاتاگونیا واقع شده است و در مرز شیلی و آرژانتین واقع است. این دریاچه نام دیگری نیز دارد که آن دریاچه بوئنوس آیرس است که هر دو در سطح بین المللی قابل قبول هستند. دریاچه جنرال کاررا را جزو دریاچه های یخی می دانند که با رشته کوه های آندس پوشیده شده است و به وسیله رودخانه بِیکر به اقیانوس آرام راه دارد. این دریاچه بزرگترین دریاچه شیلی و چهارمین در آرژانتین است. بیشترین عمق آن به 590 متر می رسد و سطح آن حدود 1850 کیلومتر مربع می باشد. آب و هوای این منطقه و دریاچه در بیشتر سال سرد هستند و جزو منطقه ها بادخیز محسوب می شوند.

اگر می خواهید به تماشا غار مرمر شیلی بروید:

آیا ارزشش را دارد؟ بله. این غارها بسیار متفاوت و رنگارنگ هستند که یکی از زیباترین جاذبه هایی خواهد شد که شما دیده اید. البته می توان آن را با جاذبه های دیگری ترکیب کرد که یک سفر بسیار ارزشمندتر را با بازدید از آن تجربه کرد.

چطور به پورتو ترنکیلو برید؟ پورتو ترنکیلو یک شهر کوچک در قسمت شیلیایی لاگو گرال کاررا می باشد. شما می توانید از کویهایک با اتوبوسی که حدود 4 ساعت و نیم به طول می انجامد به آن جا بروید و یا به وسیله مینی بوس هایی که از سمت چیلی چیکو (3 ساعت و نیم) به این منطقه می آیند، به این منطقه دسترسی پیدا کنید. بهتر است که تورتان را اول صبح زمانی که نور مناسبی به صخره ها می خورد آغاز کنید و اگر خواستید که شب را همین جا سپری کنید، اقامت گاه های متفاوتی در ریو ترنکیلو آماده پذیرایی از شما هستند.

کجا یک تور به سمت غار مرمر شیلی رزرو کنیم؟ راحت ترین و سریع ترین راه برای تماشا غار مرمر اجاره یکی از قایق هایی است که در پورتو ریو ترنکیلو وجود دارند. اپراتورهای تور متفاوتی در این منطقه وجود دارند که قایق های اجاره ای متنوعی برای شما در نظر گرفته اند. اگر به صورت تکی می خواهید با این قایق ها سفر کنید احتمالا با دیگر همسفرهایی همراه خواهید شد و هزینه ای حدود 15 دلار باید بپردازید. البته اگر گروهی هستید که می خواهید با هم یک قایق اجاره کنید می توانید با کمی چانه زدن قیمت کمتری را هزینه کنید. راه دیگری نیز برایتان وجود دارد که برای رفتن به غار مرمر می توانید از قایق های کایاک اجاره ای بهره ببرید. قایق های کایاک را نیز می توانید از تور اپراتورهای مختلف بگیرید که هزینه ای حدود 50 دلار دارند.

این تشکل های سنگ مرمر با قدمت زیادی که دارند امروزه یکی از منطقه هایی شمرده می شوند که برای تماشا طبیعت شیلی می توان از آن ها بازدید کرد؛ پس توصیه نهایی ما به شما این است که غار مرمر شیلی را در سفر به این کشور از دست ندهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1958

به "این رنگ ها فقط در این نقطه زمین دیده می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این رنگ ها فقط در این نقطه زمین دیده می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید