امیدواریم در سفر هیئت دولت تالار فرهنگی، هنری ایلام تامین اعتبار گردد

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرنگاران/ایلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: امیدواریم در سفر کاروان تدبیر و امید به ایلام اعتبار مورد احتیاج برای شروع عملیات اجرایی تالار مرکزی چند منظوره فرهنگی، هنری ایلام مصوب و تخصیص یابد.

امیدواریم در سفر هیئت دولت تالار فرهنگی، هنری ایلام تامین اعتبار گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

عمران خودآموز در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مجموعه اعتبار عمرانی برای تقویت زیرساخت های فرهنگی این استان سال 1396، 9 میلیارد و 600 میلیون ریال بود که حدود 50 درصد آن تخصیص یافت و این اعتبار در سال 1397 به 12 میلیارد و 400 میلیون ریال افزایش یافت که با رایزنی های انجام گرفته 67 درصد آن تحقق یافت و صرف توسعه، تجهیز و تقویت زیرساخت های فرهنگی شد.

وی اعتبار سال جاری حوزه عمرانی این اداره کل را 16 میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام نمود و گفت: در مرحله نخست تا به امروز سه میلیارد و 800 میلیون ریال آن تخصیص یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یکی از مهمترین فعالیت های این اداره کل را در 2 سال گذشته راه اندازی مراکز جدید فرهنگی و هنری با نامگذاری هنرمندان نام برد و گفت: نخستین نگارخانه تخصصی استاد صندوق آبادی شامل تجهیز، تکمیل و راه اندازی، تاسیس نخستین تماشاخانه تئاتر استاد باسره، تجهیز نخستین مینی سینمای انجمن سینمای جوانان و تاسیس و راه اندازی نخستین هنرستان هنرهای زیبای دختران ایلام از این فعالیت ها بوده است.

خودآموز توضیح داد: در سال 1396 ، سه میلیارد ریال و در سال 1397 ، 6 میلیارد ریال از محل منابع ملی برای تجهیز مجتمع های فرهنگی، هنری استان، ارتقای فناوری اطلاعات و تجهیزات حفاظتی مراکز فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام و تجهیز مجتمع های فرهنگی جذب شد.

خودآموز از جذب 2 میلیارد ریال در طول سال گذشته به وسیله سازمان امور سینمایی و سمعی، بصری کشور برای یاری به تجهیز سینماهای ایوان و آبدانان برای نخستین بار اطلاع داد و به شروع عملیات ساخت پردیس سینمایی چهار سالانه امید ایلام نیز اشاره و توضیح داد: در این زمینه تفاهم نامه مشترکی بین شهرداری ایلام و سازمان امور سینمایی و سمعی، بصری کشور منعقد و مجموع اعتبار این طرح 58 میلیارد ریال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام توضیح داد: مبلغ تعهد سازمان همیاری شهرداری ها پنج میلیارد ریال، سازمان امور سینمایی هفت میلیارد ریال، برنامه و بودجه 6 میلیارد ریال و شهرداری حدود 40 میلیارد ریال است که متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح با تایید و مکاتبه این اداره کل پرداخت خواهد شد.

خودآموز به ساخت تالار مرکزی چند منظوره فرهنگی، هنری ایلام نیز اشاره نمود و گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع که توسط استانداری ایلام تامین و به نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل شده و در 12 هزار متر مربع زیربنا با بیش از یک هزار میلیارد ریال از محل منابع ملی احداث می گردد.

وی با بیان اینکه تا به امروز حدود 33 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای عوارض و صدور پروانه ساخت این مجموعه به حساب شهرداری ایلام واریز شده است، اضافه نمود: این مجموعه فرهنگی هم اینک در مرحله صدور پروانه ساخت و فاز مطالعاتی واقع شده است امیدواریم در سفر کاروان تدبیر و امید به ایلام اعتبار مورد احتیاج برای شروع عملیات اجرایی آن مصوب و تخصیص یابد.

خودآموز تجهیز سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی، هنری دره شهر، دریافت تجهیزات سینمایی از وزارت ارشاد برای تجهیز مراکز سینمایی ایلام شامل جایگاه، نور و صوت، نصب و استقرار تجهیزات سینما سیار در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی، هنری سرابله و پیگیری برای تجهیز سالن آمفی تئاتر مجتمع دهلران و چرداول را از دیگر طرح ها و برنامه های در دست اقدام برای توسعه و تقویت زیرساخت های حوزه فرهنگ و هنر استان اعلام نمود.

وی یادآور شد: استان ایلام هم اینک دارای هفت مجتمع فرهنگی، هنری در شهرستان های مختلف است و اقدام برای راه اندازی این مراکز در سه شهرستان مهران، بدره و سیروان در حال اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تاکید نمود: جذب اعتبار برای توسعه و تقویت زیرساخت های فرهنگی استان، توسعه مراکز فرهنگی، تجهیز سالن های سینمایی، شروع عملیات مجموعه پردیس سینمایی امید و تالار مرکزی چند منظوره ایلام و افزایش اعتبارهای تخصیصی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در 2 سال اخیر بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 542

به "امیدواریم در سفر هیئت دولت تالار فرهنگی، هنری ایلام تامین اعتبار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواریم در سفر هیئت دولت تالار فرهنگی، هنری ایلام تامین اعتبار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید