افتتاح اولین خانه صنایع دستی در البرز

به گزارش مجله بوشهری ها، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگر و صنایع دستی استان البرز، فریدون محمدی روز یکشنبه نوزدهم بهمن ماه 99، ضمن اعلام این خبر، بیان نمود: اولین خانه صنایع دستی البرز در فضایی به مساحت 600 متر مربع در منطقه گوهردشت کرج به همت معاونت صنایع دستی و جمعی از هنرمندان و فعالان بخش خصوصی این حوزه و با حضور معاون صنایع دستی و هنر های سنتی کشور افتتاح شد.

افتتاح اولین خانه صنایع دستی در البرز

او در ادامه مطرح نمود: امکانات و زیرساخت های لازم برای تهیه و فروش ابزار و مواد اولیه، آموزش تخصصی در 40 رشته صنایع دستی ایرانی توسط اساتید مجرب و برگزار آزمون و ارائه مدرک، بازاریابی، پشتیبانی و فروش آنلاین محصولات تولید و بسته بندی صادراتی با رعایت استانداردها جهانی در این مجموعه هنری و فرهنگی فراهم و نیز برای حدود 250 نفر به طور مستقیم اشتغال زایی شده است.

محمدی اضافه کرد: همچنین در حاشیه این مراسم از پورتال اولین خانه صنایع دستی کرج توسط معاونت صنایع دستی و هنر های سنتی کشور رونمایی شد و از این پس هنرآموز ان و خریداران صنایع دستی می توانند با هر بخش از این مجموعه به طور مستقیم و مجزا در ارتباط باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگر و صنایع دستی البرز گفت: در حوزه گردشگر به ویژه گردشگر سلامت نیز در این مجموعه فعالیت های ارزشمند اجرا شده و با توسعه زیرساخت ها شاهد رشد روز افزون اقتصاد و متعاقب آن ایجاد اشتغال خواهیم بود.

پویا محمودیان ضمن تمجید از حرکت فرهنگی اجرا شده توسط مسئولین، هنرمندان و فعالان بخش خصوصی استان در حوزه صنایع دستی گفت: لزوم گسترش نگاه تخصصی و افزایش همکاری در راستای تحقق اهداف و سیاست گذاری های معاونت صنایع دستی کشور با تکمیل و تکثیر مراکزی از این دست به منظور حمایت از هنرمندان و فعالین اقتصاد این حوزه اثر گذار است.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1413

به "افتتاح اولین خانه صنایع دستی در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح اولین خانه صنایع دستی در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید