ارزیابی هدهای جدید چاپگر دیجیتال برای کاربرد در منسوجات

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سمیرا موحدی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح ارزیابی فنی هدهای جدید چاپگرهای دیجیتال چاپ منسوجات با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی گفت: این طرح با هدف اولویت بندی معیارهای فنی هدهای چاپگر دیجیتال منسوجات برای شناسایی احتیاج این بخش، اجرایی شده است.

ارزیابی هدهای جدید چاپگر دیجیتال برای کاربرد در منسوجات

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ در تهران از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی اضافه نمود: انتخاب هدهای جدید ارائه شده در بازار جهانی و ورود به بازار ایران از دیگر اهداف اجرایی شدن این پروژه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه مهم ترین قطعه یک ماشین چاپگر دیجیتال است که ویژگی ها، سرعت و کیفیت چاپ را مشخص می نماید، گفت: اجرای این طرح می تواند تا حدودی از نظر معرفی و آنالیز ویژگی های چند نمونه از هدهای جدید و به روز جهان و شناخت اولویتهای موردنظر صنعتگران در انتخاب آن ها، موثر باشد.

فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به فرآیند اجرای پروژه مطرح نمود: در ابتدا چند نمونه از جدیدترین هدهای ارائه شده در بازار روز جهان توسط بهترین کمپانی های تولیدکننده آنها، شناسایی و با مطالعه تکنولوژی آنها، ویژگی های فنی پر اهمیتشان آنالیز و به عنوان معیارهای مشخص کننده، مورد نظر نهاده شد.

موحدی ادامه داد: سپس به وسیله طراحی پرسشنامه و جمع آوری اطلاعات بر مبنای مصاحبه با صنعتگران چاپ دیجیتال پارچه و استفاده از روش تصمیم گیری تحلیل سلسله مراتبی، معیاهای موجود، با توجه به اولویت های موردنظر صنعتگران در انتخاب هد، رتبه بندی شدند. نهایتا اولویت بندی هدهای موجود براساس ویژگی ها و معیارهای آنالیز شده، ارایه و بهترین گزینه از بین هدهای موجود، انتخاب و پیشنهاد شد.

وی با بیان اینکه تهیه دیتاشیت ها و اطلاعات فنی و تجاری هدها از کمپانی های سازنده آن ها در کشورهای خارجی از چالش های این طرح بوده، بیان نمود: مخاطب این طرح، می تواند صنعت چاپ دیجیتال باشد.

وی خاطر نشان کرد: از نتایج آنالیز های این طرح می توان برای یاری به انتخاب بهتر هد چاپگر در صنعت اشاره نمود.

فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان نمود: تا به امروز از این روش برای اولویت بندی معیارهای فنی در صنعت چاپ دیجیتال استفاده نشده است.

وی اضافه نمود: نهایتا با تحلیل های اجرا شده آماری و ریاضی و نتایج به دست آمده در این زمینه، شرکت های مهندسی و بازرگانی واردکننده و فروشنده هدهای چاپگر دیجیتال، می توانند تا حدودی با نمونه هایی از اولویت های خریداران این هدها، آشناتر شده و با شناسایی آن ها، از بین گزینه های جدید موجود در بازار جهانی، بهترین هد متناسب با اولویت های مصرف کنندگان را وارد نموده و به خریداران خود، پیشنهاد دهند.

به گزارش خبرنگاران، استاد راهنمای این پروژه دکتر محمدرضا بابائی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1202

به "ارزیابی هدهای جدید چاپگر دیجیتال برای کاربرد در منسوجات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی هدهای جدید چاپگر دیجیتال برای کاربرد در منسوجات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید