گوگل مپس به کاربران اجازه می دهد محدوده های کنترل سرعت پلیس را شناسایی نمایند

به گزارش مجله بوشهری ها، سیستم مسیریابی ویز به عنوان یکی از زیر مجموعه های گوگل از مدت ها پیش امکان شناسایی محدوده هایی که سرعت خودرو سنجیده می گردد را در اختیار کاربران گذاشته است، اکنون گوگل مپس نیز به امکانی مشابه رسیده است.

گوگل مپس به کاربران اجازه می دهد محدوده های کنترل سرعت پلیس را شناسایی نمایند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گوگل مپس ویژگی جدیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد که می توانند با هر نوع گوشی هوشمند مکان سرعت سنج پلیس را به راحتی تشخیص داده و گزارش دهند.

این ویژگی به شدت شبیه برنامه هایی مانند ویز است. جالب است که ویژگی مذکور در گذشته به دلیل دادن ابزاری به مردم برای ردیابی آسان عملیات پلیس، توسط سازمان های پلیس به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود. کاربران می توانند با یاری قابلیت جدید، تصادفات ، کاهش سرعت ترافیک ، بسته شدن راستا و مواردی مشابه را گزارش دهند. کاربران اندرویدی از مدتی پیش توانسته اند بعضی از حوادث را با استفاده از برنامه تلفن همراه گوگل مپس گزارش دهند. اما ویژگی مذکور به تازگی برای کاربران ios نیز فعال شده است.

جالب است بدانید پلیس فدرال ایالات متحده مدتی پیش نامه ای را به گوگل ارسال و از این شرکت درخواست کرد ویژگی ویز در شناسایی محل استقرار نیروهای پلیس را لغو کند. علت این تقاضا نیز عدم توفیق پلیس برای دستگیری ن رانندگانی بود که از مواد مخدر یا الکل حین رانندگی استفاده نموده بودند.

اما گوگل در پاسخ گفت که ویز به ایمنی جاده ها یاری می نماید و اتفاقا باعث می گردد برای مدتی آگاهانه سرعت خود را کم نموده و از راستاهای امن تردد نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 395

به "گوگل مپس به کاربران اجازه می دهد محدوده های کنترل سرعت پلیس را شناسایی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل مپس به کاربران اجازه می دهد محدوده های کنترل سرعت پلیس را شناسایی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید