نائورو کشور چاق ترین افراد جهان

به گزارش مجله بوشهری ها، کشور نائورو یکی از کوچکترین کشورهای جهان است که اتفاقا درصد زیادی از افراد چاق یک جامعه را تشکیل داده است. نائورو جزیره ای است که با جمعیت 10 هزار نفری خود، بین استرالیا، هاوایی و اقیانوس آرام قرار گرفته است. این کشور که به کشور ثروتمندان شهرت داشت امروزه در کمتر از سه دهه به یکی از فقیرترین کشورهای جهان تبدیل شده است.

نائورو کشور چاق ترین افراد جهان

درباره نائورو

نائورو از آن دسته کشورهایی است که برای رسیدن به استقلال جنگید و در سال 1968 آن را به دست آورد. مردم این کشور به زبان نائورویی و انگلیسی صحبت می کنند. پول رایج این کشور، دلار استرالیا است. نائورو کوچکترین جمهوری در دنیا است. تمام مساحت این کشور، از 21 کیلومتر مربع تجاوز نمی کند. جمعیت کشور نائورو کمی بیشتر از واتیکان است اما بعد از واتیکان به عنوان کم جمعیت ترین کشور در دنیا شناخته می گردد.

چرا به نائورو کشور چاق دنیا می گویند؟

جزیره دلپذیر نام دیگر این کشور است. طبق آماری که از این کشور گرفته شده است، از جمعیت 10 هزار نفری اش، بیش از 94 درصد آن ها دچار معضل چاقی و اضافه وزن هستند. متوسط وزن آقایان در این کشور حدودا 150 کیلوگرم است. گفته می گردد که متوسط وزن نوزدان در این کشور نیز، 5 کیلوگرم است.

چرا مردم نائورو چاق هستند؟

سبک زندگی غلط در این کشور، باعث شده تا مردم نائورو روز به روز چاق تر شوند و برای این مشکل هم، راه حلی نداشته باشند. مردم نائورو به صورت ماهانه از دولت مبلغی را دریافت می کنند که باعث شده زندگی راحت و آسانی داشته باشند. محصولات کامپیوتری و خوراکی های چاق کننده نیز، جزو مهمی از زندگی روزمره شان شده است. راحت طلبی آن ها نیز باعث شده تا کمترین انرژی را برای انجام کارهای روزانه صرف کنند. از این رو، وزن افراد این کشور، روز به روز، بیشتر می گردد.

نائورو کشور بهائیان

بیش از 10 درصد جمعیت کشور نائورو را مردمی که آیین بهاییت را پذیرفته اند تشکیل داده است. از این رو نائورو بیشتری درصد بهاییان را نسبت به سایر کشورهای دنیا دارد. در این میان، بیشتر مردم نائورو دین مسیحیت دارند و 2.3 درصد آن ها مسلمانان هستند. 9 درصد آن ها نیز، آیین بودا را پذیرفته اند.

چرا نائورو از عرش به فرش رسید؟

همان طور که گفتیم، نائورو کشور ثروتمندان دنیا بود اما در طی سه دهه گذشته، این ثروت پوچ شد. یکی از دلایل ثروت این کشور، وجود ذخایر و معادن سنگ فسفات بود. در سال 1975، سنگ فسفات های نائورو که کیفیت و درصد خلوص بالایی داشت، معادل 2.5 میلیارد دلار به فروش رفت. نائورو بالاترین درامد را از فروش فسفات در دنیا به دست آورد. در همان دوره ای که این ثروت نصیب نائورویی ها شد، بسیاری از خدمات ضروری به صورت رایگان ارائه می شد و مالیات ها نیز، تا حد زیادی لغو شد. اما در طی سال ها، معادن فسفات این کشور از دست رفت و نائورو به کشوری فقیر تبدیل شد.

پولشویی هایی که در این کشور برای کشور روسیه انجام می شد، باعث شد تا این کشور به بهشت مافیایی ها تبدیل گردد. به نظر می رسد بیش از 7 میلیارد دلار، پولشویی توسط این کشور کوچک، اجرا شده باشد.

دیدنی های نائورو

در این سرزمین سه هزارساله، صخره های شگفت انگیزی را می بینید که در کنار آب های درخشان دریاچه بوادا و دریاچه موکا ول، خودنمایی می کند. با این که نائورو یکی از نقاط ناشناخته زمین به ویژه برای گردشگران است اما برای افرادی که دلشان می خواهد ماجراجویی داشته باشند، مقصد مناسبی است. به نائورو، چاق ترین کشور دنیا سفر کنید تا از تفریحات آبی و جاذبه های طبیعی آن لذت ببرید.

منبع: سفرمی
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 909

به "نائورو کشور چاق ترین افراد جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نائورو کشور چاق ترین افراد جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید