ممکن است عرضه آیفون 5G به ماه دسامبر یا پس از آن موکول گردد

به گزارش مجله بوشهری ها، در حال حاضر، شرایط آیفون 5G یا همان خانواده آیفون 12 به یکی از مهم ترین ابهامات دنیای گوشی های هوشمند تبدیل شده است. در شرایط عادی، معمولا آیفون ها در ماه سپتامبر معرفی و مدت کوتاهی پس از آن راهی بازار می شوند. اما اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا همه چیز متفاوت است.

ممکن است عرضه آیفون 5G به ماه دسامبر یا پس از آن موکول گردد

در ماه فوریه و زمان اوج گیری این ویروس در خواستگاهش، کشور چین، شرکای اپل مانند فاکس کان و Wistron به ناچار خطوط فراوری خود را تعطیل کردند. پس از چند هفته، این شرکت ها دوباره فعالیت خود را شروع نموده اند و انتظار می رود خط فراوری آیفون های 2020 در ماه جولای راه اندازی گردد. تا آن موقع، اپل باید از فراوری تعداد قطعات مورد احتیاج توسط زنجیره تامین خود اطمینان حاصل کند تا بتواند به موقع و بدون مشکل فرایند فراوری گوشی ها را شروع کند.

احتمال 10 تا 15 درصدی عرضه آیفون 5G تا ماه اکتبر

مدتی قبل جین مانستر، تحلیل گر Loup Ventures، از عرضه آیفون ها در فصل پاییز و طبق معمول هر سال خبر داده بود؛ زیرا فرایند فراوری هر یک از مدل ها از طرح اولیه تا عرضه، حدود 4 سال زمان احتیاج دارد و با این حساب، تا الان باید مراحل زیادی از این فرایند به خاتمه رسیده باشد. همچنین جانی سروجی، رئیس تکنولوژی های سخت افزاری اپل، در مصاحبه ای این برنامه زمانی را تایید کرد. پس می توان نتیجه گرفت که بخش عمده ای از فرایند طراحی و برنامه ریزی برای زنجیره تامین تا کنون صورت گرفته است. اما بر خلاف مانستر، برخی از تحلیل گران معتقدند که ممکن است مدل های رده بالای یا همان مدل های پرو تا ماه نوامبر آماده نشوند و همین عامل سبب خواهد شد تا عرضه آیفون های جدید به سال 2021 موکول گردد.

طبق اعلام دو تحلیل گر از Wedbush، اپل برای عرضه خانواده آیفون 12 تا ماه اکتبر شانس بسیار کمی دارد. دنیل آیوز و استرکز بک، تحلیل گران این موسسه، معتقدند که شانس اپل برای عرضه آیفون 5G تا ماه اکتبر بین 10 تا 15 درصد است. این دو می گویند زنجیره تامین هنوز در حال طی کردن فرایند عادی سازی (بازگشت به شرایط قبل از قرنطینه) است و بسیاری از کشورها همچنان با قرنطینه ناشی از شیوع ویروس مرگبار کرونا دست وپنجه نرم می نمایند که همین مسئله عرضه دستگاه ها را با مشکل روبرو خواهد نمود. طبق گفته آن ها، سرمایه گذاران اکنون به عرضه آیفون های جدید در ماه دسامبر امید دارند تا ارزش سهام اپل دوباره فرایند نزولی به خود بگیرد. در روز 12 فوریه ارزش هر سهم معادل 327.20 دلار بود اما اکنون با 18.7 درصد کاهش، ارزش آن به 226.07 دلار رسیده است.

آیوز و بک معتقدند ما باید از هرگونه تاخیر احتاقتصادی در مراسم 30 آوریل درس بگیریم؛ زیرا ممکن است اتفاق مشابهی برای مراسم معرفی و یا عرضه آیفون 12 نیز رخ دهد. مراسم 30 آوریل رویدادی است که تیم کوک به عنوان مدیر عامل شرکت میزبانی آن را بر عهده دارد و گزارش های اقتصادی شرکت در سه ماهه نخست سال را ارائه می نماید. طبق اعلام اپل به وال استریت ژورنال، این شرکت انتظار دارد در سه ماهه نخست سال با کاهش سود روبرو گردد.

مینگ چی کو، مشهورترین تحلیل گر مسائل مرتبط با اپل، پیش بینی می نماید این شرکت در پاییز سال جاری 4 مدل آیفون جدید را معرفی خواهد نمود:

دو مدل استاندارد به نام های آیفون 12 (5.4 اینچ) و آیفون 12 پلاس (6.1 اینچ) و دو مدل پرو با نام های آیفون 12 پرو (6.1 اینچ) و آیفون 12 پرو مکس (6.7 اینچ).

هر 4 مدل به پردازنده 5 نانومتری A14 Bionic مجهز خواهند بود که از 15 میلیارد ترانزیستور بهره می گیرد. در مقام مقایسه، بد نیست بدانید A13 Bionic که در خانواده آیفون 11 استفاده شد، از 8.5 میلیارد ترانزیستور استفاده می نماید. در نتیجه، آیفون های جدید قدرت پردازشی بیشتر و مصرف انرژی کمتری خواهند داشت. همچنین، همه آیفون های جدید از نمایشگر AMOLED استفاده می نمایند که انتظار می رود از نرخ ریفرش 120 هرتز هم پشتیبانی نمایند. اما مدل های پرو علاوه بر ابعاد بزرگتر، نسبت به مدل های استاندارد فزونی های دیگری هم دارند که از مهم ترین آن ها می توان تفاوت در میزان حافظه رم و ماژول دوربین را نام برد.

طبق شایعات، مدل های استاندارد به 3 گیگابایت حافظه رم مجهز خواهند بود، اما این میزان در مدل های پرو به 6 گیگابایت افزایش خواهد یافت. در بخش دوربین مدل های پرو به سنسورهای عریض، فوق عریض، تله فوتو و سنسور مدت پرواز LiDar (برای تشخیص عمق و قابلیت های واقعیت افزوده) مجهز خواهند بود؛ در حالی که نسخه های استاندارد تنها از سنسورهای عریض و فوق عریض بهره خواهند برد.

با وجود تفاوت های مذکور، هر 4 مدل خانواده آیفون 12 در پشتیبانی از انواع شبکه 5G (زیر 6 گیگاهرتز و امواج میلی متری) با هم اشتراک دارند. اما همان طور که در ابتدای مطلب از پیش بینی ها گفتیم، آیا باید برای خرید آیفون های 2020 تا سال 2021 صبر کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید به سخنان الکس یانگ، مدیر روابط سرمایه گذاری فاکس کان، اشاره کنیم که در گردهمایی با سرمایه گذاران این کمپانی بیان کرد حتی با تاخیرهای ایجاد شده، آیفون های 2020 در فصل تعطیلات سال نو در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 861

به "ممکن است عرضه آیفون 5G به ماه دسامبر یا پس از آن موکول گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممکن است عرضه آیفون 5G به ماه دسامبر یا پس از آن موکول گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید