مسائل گوارشی ناشی از پرواز با هواپیما

به گزارش مجله بوشهری ها، برای فرار از مسائل گوارشی در هنگام سفرهای هوایی خود همان بهتر که کلاً بی خیال سفر شوید و آن را کنسل کنید. مسائل گوارشی در هنگام پرواز بسیار رواج دارد. بنابراین، شما می توانید صد درصد مطمئن باشید که تنها مبتلایان به این عارضه نیستید.

مسائل گوارشی ناشی از پرواز با هواپیما

اضطراب

بسیاری از افراد وقتی سوار هواپیما می شوند کمی مضطرب و نگران می شوند. اگر شما از این دسته افراد مضطرب نیستید و فقط استرس پیدا کردن سکوی پرواز و رفتن به سمت گیت را دارید، بهتر است بدانید که همین استرس کوچک هم برای بر هم زدن تعادل در معده و روده شما کافیست.

پرواززدگی (بیماری ناشی از حرکت در سفر)

بیماری حرکت یکی دیگر از دلایل مسائل گوارشی در پروازهای هوایی است. اگر شما هم این طور هستید، سعی کنید جایگاه های کنار پنجره و در ردیف های جلوی هواپیما را انتخاب کنید. آدامس جویدن یا بیسکوییت خوردن نیز به آرام کردن تلاطم های معده یاری می نماید.

عقب افتادن ساعت بیولوژیک بدن

سفر به کشورهای دور در مدت زمان کوتاه فقط بر خواب شما و ساعت بیولوژیک بدنتان تأثیر منفی نمی گذارد. بیشتر اوقات ترکیب عقب افتادن ساعت بیولوژیک بدن با وعده های غذایی اندک و البته نه چندان لذیذ هواپیما برای ایجاد مسائل گوارشی کافی است.

تحقیقات علمی

تحقیقات نشان می دهد که مهمانداران هواپیما و خلبانانی که در حال پروازند نسبت به همکاران خود که بر روی زمین هستند و پرواز نمی نمایند به دفعات بیشتری به این مسائل دچار می شوند. با این حال هنوز علت بروز این مشکل تعیین نیست.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2064

به "مسائل گوارشی ناشی از پرواز با هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل گوارشی ناشی از پرواز با هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید