سفر به فیلبند٬ مرتفع ترین ییلاق مازندران

به گزارش مجله بوشهری ها، شروع سفر

روز آدینه 14 شهریور صبح ساعت 4.30 بامداد، میدان ونک محل قراریست که دالاهو با همسفرها انتخاب نموده تا بعد از جمع شدن تیم، راهی فیلبند، یکی از روستاهای ییلاق نشین مازندران شویم. جایی که به اقیانوس ابرها معروف است. جایی که مه و باران چنان خودنمایی کرد در هنگام ورودمان که سرود لبهایمان شد و شبنمی که باران بر لبهای مان بوسه کنان جاگذاشت. جایی که زندگی را در لابه لای شش ها می شد نفس کشید و ترنم بودن را دوباره زمزمه کرد. من و همسفر همیشگی ام، عکاس باشی و دوست عکاس باشی که توی سفر قشم با او آشنا شدیم، دور هم جمع شدیم و دیگر اعضای تیم هم کم کم از راه رسیدند و به همراهی لیدرهای خوب سیاوش، محمد و سمیه راهی این سفر شدیم.

سفر به فیلبند٬ مرتفع ترین ییلاق مازندران

جاده

همواره نگاه کردن جاده از درون اتومبیل جزو خاطرات شیرین سفر است؛ اگر قبلا مسافر آن جاده بوده باشید همواره کوشش می کنید خاطرات را یادآوری کنید. حتی موقعیت ها را با قبل بسنجید و این خود نوعی از سفر است که تغییرات ایجاد شده را لمس کنید و اگر عکسی هم از قبل داشته باشید می توانید عکس جدید را بگیرید و با هم مقیاس کنید.

در میانه راه

برخی از بچه ها خواب هستند. برخی از دوستان با گوشی های شان کار می نمایند و برخی نگاه به جاده و برخی دیگر مشغول صحبت کردن با هم. این روند ادامه دارد تا هنگام صبحانه که در مکانی به نام آدم و حوا بچه ها به نوعی با هم هم کلام می شوند. موسیقی پخش می گردد و شادی همراهان همچنان ادامه دارد، و چه شیرین می گردد نگاه کردن به طبیعت از پشت شیشه به همراه موسیقی و خوشحالی دوستان.

در جهت فیلبند

هوا بطور کامل مناسب برای یک گردش خوب است. به گفته لیدر که آمار گرفتند از گروه های دیگر، هوای فیلبند مناسب دیده شدن اقیانوس ابرها است و روز خوبی را آرزو می کنیم. طبیعت چشم نواز است. کوه هایی وجود دارد که در قسمت هایی از آن جنگل بصورت انبوه است و در قسمت های دیگر بصورت تنک. تفاوت طبیعت حتی در کمترین مقیاس کیلومتری باز هم خودی نشان می دهد. از نظر متراژی این بخش خیلی نزدیک به آمل است اما جنگل هایش آنقدر انبوه نیست و دارای آب و هوای متفاوتی است.

درباره ییلاق فیلبند

سطح اینجا در حدود 2300 متر از سطح دریاست. به نوعی منطقه ییلاق است که در فصل سرد سال نصف بیشتر و شاید بهتر بگوییم کل منطقه خالی از سکنه می گردد. جاده را در می نوردیم و ارتفاع زیاد می کنیم. نسیم هوا خنک تر میگردد و گویی زلالی هوا چون یک لیوان شربت آبمیوه که تکه های یخ در آن غوطه ور هستند حالی تازه به بدن می بخشد. جهت را ادامه می دهیم و به نزدیکی های روستا می رسیم. نم باران آغاز شد و چقدر لذت بخش بود هوا و نوازش کردن صورت بوسیله باران و طبیعت بکر که ابرهای نزدیک به زمین صحنه ای را پدید اورده بود که درست مثل قاب عکسی بود که تنها تمجید کردنش دیدن بود.

عبور از پیچ و خم جاده

حدود یک ساعت از پیچ و خم جاده و از میان درختان عبور کردیم. در این میان یکی از همسفرانی که در نیسان در کنار ما بود و مدرس دانشگاه در رشته طبیعت بود، نکات جالب از طبیعت برای مان بازگو می کرد. او از تاریخ کهن درختان، نام درختان و اطلاعات مفیدی در خصوص گیاهان و درختانی که مشاهده می کردیم به ما ارزانی میداشت.

درختان جنگل

آه چه آرامشی دارد سکوت درختان به همراه موسیقی زیبای باران. در پیچ و خم جاده چه زیبا ایستاده اند درختانی که راست قامت، خدا را سجده می نمایند. آنها می دانند که پایداری شان از ریشه هاییست که جان را در لابه لای شاخه های شان ارزانی داشته و سبکبال دست به سوی آسمان دعاگونه می سرایند حدیث هستی را.

سرانجام سفر

دستی از سر دوستی برای ساکنان و مردمان منطقه که در اطراف جاده می بینیم تکان می دهیم و چه زیبا پاسخ می دهند نشانه دوستی مان را. به روستای فیلبند می رسیم. به روستایی که ییلاقیست و فقط چند ماه از سال افراد در آن اقامت دارند. برای اندکی استراحت و استفاده از سرویس های بهداشتی در مقابل حسینیه روستا توقف می کنیم. بعد از اتمام کارها دوباره سوار ماشین می شویم تا به انتهای روستا برسیم و پیاده روی را آغاز کنیم.

ارسال شده توسط: آمد حقانی

منبع: دالاهو
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 153

به "سفر به فیلبند٬ مرتفع ترین ییلاق مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به فیلبند٬ مرتفع ترین ییلاق مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید