ام وی ام X55 پرو با چه تغییراتی عرضه می گردد؟

به گزارش مجله بوشهری ها، مدیران خودرو میخواهد نسخه تازه ام وی ام X55 را با پسوند پرو در هفته های آینده به بازار عرضه کند. کراس اوور سایز کوچکی که نسبت به ام وی ام X22 پرو قدری بزرگ تر است و هم رده کراس اوور هایی همانند هایما S5 و چانگان CS35 و تا حدودی نیسان جوک و پژو 2008 است.

ام وی ام X55 پرو با چه تغییراتی عرضه می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، همین چند روز قبل بود که مدیران خودرو چند دستگاه از ام وی ام X55 پرو را به پیست آزادی برد، تا کارشناسان حوزه خودرو این کراس اوور تازه نفس را مورد آنالیز قرار دهند. در نهایت نیز نظر ها متفاوت از آب عایدی. اما بیشتر آن ها معتقدند که سیستم فنربندی این کراس اوور ضعیف است و همین امر باعث شده تا هندلینگ آن خیلی به مذاق راننده خوش نیاید.

اما در مقابل، نظر ها در خصوص فرم طراحی بیرونی و کابین این کراس اوور سایر کوچک مثبت بوده است.

قیمت ام وی ام X55 پرو

در خصوص قیمت ام وی ام X55 پرو هنوز مدیران خودرو قیمت قطعی را اعلام ننموده است. اما آنالیز قیمت نسخه قدیمی این کراس اوور در بازار و قیمت دیگر رقبای ام وی ام X55 پرو، می توان قیمت حدودی را حدس زد. در حال حاضر ام وی ام X55 اکسلنت اسپرت صفر کیلومتر، فراوری سال 1400 به قیمت 830 میلیون تومان خرید و فروش می گردد. هایما S5 شش سرعته اتوماتیک، فراوری 1400 و 1401 در بازار قیمتی بین 720 تا 740 میلیون تومان دارد.

با این وجود بعید به نظر می رسد که مدیران خودرو با ارقامی کمتر از 900 میلیون تومان نسخه فیس لیفت ام وی ام X55 را به فروش برساند.

شاید برای تان جالب باشد که نسخه پایه و فول آپشن این کراس اوور در چین بین 59 هزار و 900 یوان تا 89 هزار و 900 یوان معادل 9 هزار 400 دلار تا 14 هزار و 110 دلار فروخته می گردد. به عبارت دیگر ام وی ام X55 پرو به پول ما و با حساب دلار 27 هزار و 920 تومانی، بین 262 تا 394 میلیون تومان آب می خورد. اما با همه این تفاسیر نباید شکم مان را برای خرید این کراس اوور، آن هم با چنین قیمت هایی صابون بزنیم.

تغییرات ام وی ام X55 پرو نسبت به نسخه پیشین

بیایید تغییرات ام وی ام X55 پرو را با تصاویر نسخه تازه و قدیمی آنالیز کنیم. در بخش طراحی بیرونی مهم ترین تغییرات مربوط به نمای جلوی خودرو است. جلو پنجره به گرافیک کهکشانی تغییر یافته است. چراغ های روشنایی روز نو هستند و برجسته تر از چراغ های قبلی خودنمایی می نمایند. پیش تر چری برای نسخه استاندارد ام وی ام X55 هالوژنی استفاده می کرد، اما حالا جای آن ها را به چراغ های ال ای دی داده است.

علاوه بر این گرافیک کاسه چراغ ها تغییر نموده و چشم نواز تر از گذشته است. سپر جلو به کلی عوض شده است و از الگوی نو محصولات تیگو پیروی می نماید. یک نوار قرمز رنگ نیز به سپر جلو و نمای کناری افزوده شده است.

در نمای کناری رینگ ها مورد بازنگری قرار گرفته اند و مدل تازه تری در نسخه فیس لیفت به کار رفته است. بعلاوه رینگ های 17 اینچی آلومینیومی تم قرمز رنگی دارند که به زیبایی آن ها یاری نموده است.

اما کمترین تغییر بدون شک مربوط به نمای عقب است. در این بخش نوار کرومی رنگ برخلاف گذشته چراغ های دو طرف را قطع ننموده است و تنها چراغ ها را به شکل تزئینی به هم متصل نموده است. گرافیک داخلی چراغ ها با اندکی تغییر همراه بوده اند. علاوه بر این سپر عقب نیز تغییر نموده است.

حالا به کابین می رسیم. جایی که بیشترین تغییر را شاهد هستیم. در واقع طراحان چری، فضای داخلی این کراس اوور با طراحی نموده اند. اما یک چالش بزرگ وجود دارد. کابین ام وی ام X55 پرو به شکل کاملا واضح شبیه به تیگو 7 پرو است. اگر در کابین این دو محصول چری بنشینید فرق چندانی میان آن ها پیدا نمی کنید.

با این حال این تغییر نسبت به نسخه پیشین، یک ویژگی مثبت محسوب می گردد. تریم داخلی به روز شده است و دو رنگ مشکی و قرمز به جوان پسند شدن فرم داخلی یاری نموده اند. کنسول میانی تازه است و یک نمایشگر مدرن که مربوط به سیستم اطلاعات و تفریح است، در میانه داشبورد قرار گرفته است. این نمایشگر نسبت به نمونه پیشین قدری بزرگ تر است. بعلاوه چیدمان دکمه ها عوض شده است.

مشخصات فنی و امکانات کراس اوور تازه مدیران خودرو

کاتالوگ تازه ای که مدیران خودرو برای ام وی ام X55 پرو منتشر نموده است نشان می دهد که این کراس اوور سایز کوچک به پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ مجهز است. موتوری که قادر است قدرتی معادل 156 اسب بخار با گشتاور 230 نیوتن متر فراوری کند.

جعبه دنده این کراس اوور نیز از نوع CVT با شبیه ساز تعویض دنده 9 سرعته است که نیروی پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می نماید. در نسخه پیشین شاهد جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه خشک بودیم که مشتریان ام وی ام X55 بسیار از آن ناراضی بودند. اما حالا جعبه دنده نو ساختاری شبیه به نسخه تازه آریزو 5، تیگو 5 توربو، آریزو 6 و... دارد.

مدیران خودرو در خصوص مصرف سوخت ام وی ام X55 پرو مدعی است که این کراس اوور در هر صد کیلومتر 7.1 بنزین می سوزاند. اما بعید به نظر می رسد که در فضای واقعی ام وی ام X55 پرو بیش از این ها مصرف داشته باشد.

در خصوص امکانات ایمنی و رفاهی این کراس اوور نیز در کاتالوگ مدیران خودرو ام وی ام X55 پرو به آپشن هایی همانند کمربند ایمنی سه نقطه ای برای کلیه سرنشینان، کیسه هوا جلو و جانبی از نوع SRS، ترمز دیسکی خنک شونده برای چرخ های جلو مجهز به ABS+EBD، سیستم تعلیق کشنده، سیستم ترمز پارک برقیریال سیستم یاری رانندگی، سیستم کنترل پایداری، سیستم هشدار دهنده و ضدر سرقت ایموبلایزر، سانروف، دوربین 360 درجه، نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر، سنسور پارک عقب، کروز کنترل (سیستم تثبیت سرعت)، فرمان برقی، نمایشگر سیستم تفریح 10.35 اینچی، بلوتوث، سیستم کنترل فشار تایرها، آینه برقی، تنظیم برقی جایگاه راننده، گرمکن جایگاه برای سرنشینان جلو، سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید و سیستم تهویه اتوماتیک اشاره شده است.

تصاویر ام وی ام X55 پرو

منبع: فرارو
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2014

به "ام وی ام X55 پرو با چه تغییراتی عرضه می گردد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "ام وی ام X55 پرو با چه تغییراتی عرضه می گردد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ام وی ام X55 پرو با چه تغییراتی عرضه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید