استفاده از ابرخازن های نانویی در اتوبوس ها به مرحله آزمایش رسید

به گزارش مجله بوشهری ها، شرکت رایت باس قرار است به صورت آزمایشی ابرخازن های شرکت اسکلتون تکنولوژیز را در اتوبوس های مجهز به پیل سوختی مورد استفاده قرار دهد.

استفاده از ابرخازن های نانویی در اتوبوس ها به مرحله آزمایش رسید

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، رایت باس (Wrightbus) از شرکت اسکلتون تکنولوژیز (Skeleton Technologies) درخواست کرده تا اولین فرصت برای تجاری سازی جدیدترین خازن اسکلتون تکنولوژیز را به آن ها بدهد. شرکت استونیایی اسکلتون تکنولوژیز و شرکت ایرلندی رایت باس در حال آماده شدن برای آزمایش خازن های جدید اسکلتون تکنولوژیز روی اتوبوس های مجهز به پیل های سوختی می شوند.

در این اتوبوس های هیدروژنی، ابرخازن های شرکت اسکلتون نقش حمایتی مهمی دارند. سامانه ابرخازنی با استفاده از بازیابی انرژی ترمز و استفاده مجدد آن ها برای ایجاد شتاب، به تامین انرژی اتوبوس کمک می کند. خازن های فوق العاده قوی به دلیل توانایی شارژ مجدد در چند ثانیه و پایداری بیشتر نسبت به باتری ها، مزیت بیشتری دارند.

جوبامفورد از مدیران شرکت رایت باس در این باره گفت: خازن های بزرگ و پیل های سوختی ترکیبی ایده آل برای عملکرد بهتر و کم هزینه هستند، اما تا به امروز خازن ها دانسیته انرژی کمی داشته اند. فناوری گرافنی شرکت اسکلتون با عنوان Curved Graphene، با افزایش دو برابر دانسیته انرژی، پیشرفت های جدیدی را در این حوزه به ارمغان می آورند. بنابراین، برای استفاده انبوه در اتوبوس ها بسیار مناسب هستند.

شرکت رایت باس تصمیم گرفته تا این ابرخازن های نانویی را که شرکت اسکلتون ادعا می کند دانسیته انرژی دو برابر بیشتر از خازن های معمولی رقبا ایجاد می کند را مورد استفاده قرار دهد. نتیجه عملکرد این ابرخازن ها پس از استقرار و آزمایش مشاهده خواهد شد.

برای مشارکت جدید با شرکت اسکلتون، رایت باس قصد دارد این آزمایش را در سال 2021 به پایان برساند. این مشارکت اولین رونمایی تجاری از نسل جدید ابرخازن های با دانسیته انرژی بالا شرکت اسکلتون است. ابرخازن هایی که در آن ها نوآوری های حوزه نانومواد استفاده شده است.

مدیران اسکلتون معتقداند که طی 5 سال آینده شاهد 1000 اتوبوس مجهز به پیل سوختی دارای این فناوری خواهیم بود.

ابرخازن ها که با میدان الکتریکی شارژ می شوند نیاز به واکنش شیمیایی ندارند و به سرعت شارژ می شوند. اسکلتون تکنولوژیز با استفاده از مشتقات کربنی دارای حفره های نانوساختار و مواد گرافنی اقدام به تولید ابر خازن می کند.

ابرخازن ها دارای طول عمر و توان انرژی بالاتری نسبت به باتری ها هستند. این ادوات قابلیت شارژ/دشارژ تا یک میلیون بار را داشته و در مدت چند ثانیه شارژ می شوند. اسکلتون تکنولوژیز در سال 2012 محصولاتی به بازار ارائه کرد و به شدت مورد توجه صنعت موتورسیکلت، خودروسازی و بخش هوافضا قرار گرفت. در حال حاضر مشتری اصلی این شرکت را صنایع خودروسازی و آژانس هوایی اروپا تشکیل می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1242

به "استفاده از ابرخازن های نانویی در اتوبوس ها به مرحله آزمایش رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ابرخازن های نانویی در اتوبوس ها به مرحله آزمایش رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید