آیا گوگل بیش از حد به سامسونگ اعتماد کرده است؟

به گزارش مجله بوشهری ها، گلکسی واچ 4 همراه با نسخه نو پلتفرم WearOS راهی بازار شده و حالا مهم ترین رقیب اپل واچ محسوب می شود. سال هاست که گوگل و سامسونگ در راستای یک هدف تلاش می کنند؛ ارائه یک ساعت هوشمند همه فن حریف. حالا این دو شرکت با کنار گذاشتن اختلافات خود، برای استفاده از WearOS 3 به تفاهم رسیده اند.

آیا گوگل بیش از حد به سامسونگ اعتماد کرده است؟

با این حال، اکنون که گلکسی واچ 4 به دست کاربران رسیده، شرایط برخلاف انتظارات چندان امیدبخش نیست. زمانی که سامسونگ و گوگل خبر همکاری بر سر WearOS را اعلام کردند، بسیاری از کاربران و کارشناسان فکر می کردند این همکاری به معنای استفاده از سخت افزار عالی سامسونگ در کنار نرم افزار بهینه شده گوگل برای آن خواهد بود. اما حالا در ساعت گلکسی واچ 4 جای خالی ویژگی های مهم به چشم می خورد.

اول از همه باید به اصرار سامسونگ برای ادامه استفاده از بیکسبی اشاره کنیم. اگرچه این شرکت میلیون ها (و شاید میلیاردها) دلار برای این دستیار صوتی هزینه کرده، اما واقعیت این است که عملکرد آن در بهترین حالت کمی بهتر از سیری محسوب می شود و در برابر گوگل اسیستنت حرفی برای گفتن ندارد. با وجود اینکه گلکسی واچ 4 از WearOS 3 استفاده می کند، اما خبری از گوگل اسیستنت در آن نیست. حتی یکپارچگی با اپلیکیشن ها و سرویس های گوگل هم در این ساعت دیده نمی شود.

البته انتظار می رود هر دوی این مسائل برطرف شوند اما همین ضعف ها این احساس را ایجاد می کند که مشارکت رویایی بین گوگل و سامسونگ بسیار بیشتر از آنچه که پیش بینی می شد یک طرفه است. اگر بعد از خرید گلکسی واچ 4 بخواهید این ساعت را با گوشی اندرویدی غیر سامسونگ سینک کنید، مثال دیگری از این مشارکت یک طرفه آشکار می شود.

یکی از ویژگی های مهم این ساعت تکنولوژی مجذوب کننده BioActive است که از سه سنسور برای نظارت بر سلامتی بهره می برد. اما نکته قابل توجه این است که فقط در صورت استفاده از گوشی سامسونگ می توانید از آن استفاده کنید. این یعنی بعد از خرید بهترین ساعت هوشمند اندرویدی، اگر صاحب گوشی سامسونگ نباشید نمی توانید از تمام امکانات آن استفاده کنید.

در رابطه با افزایش همکاری گوگل و سامسونگ باید به گوشی های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو هم اشاره کنیم. بر اساس گزارش ها، سامسونگ تراشه اختصاصی این گوشی ها را تولید می کند. اگرچه بدون شک گوگل نقش مهمی در طراحی این تراشه داشته است، اما از طرف دیگر نگرانی هایی هم وجود دارد.

سامسونگ می داند که گوگل در رابطه با گوشی های پرچم دار خود فرصت چندانی برای جبران اشتباهات گذشته ندارد. گوگل سال ها قبل تعداد زیادی از متخصصان شاغل در HTC را به خدمت گرفت و از آن زمان مشغول توسعه گوشی های مختلفی بوده ولی حالا می خواهد با استفاده از تراشه اختصاصی، ویژگی های مدنظر خود را بهتر از گذشته عملی کند.

در این میان اگر تراشه مبتنی بر یکی از پردازنده های اگزینوس سامسونگ باشد، آیا با عملکرد ناامیدکننده اگزینوس 990 روبه رو خواهیم شد؟ یا قرار است شاهد چیپست مبتنی بر اگزینوس 2100 باشیم که رقیب خوبی برای اسنپدراگون 888 محسوب می شود؟ از طرف دیگر طبق برخی گزارش ها، این تراشه گوگل بر مبنای یکی از تراشه های اگزینوس که هیچ وقت راهی بازار نشده، طراحی شده است.

روی هم رفته این اتکای بیش از حد گوگل به سامسونگ کمی نگران کننده است و به نظر می رسد با یک مشارکت دو طرفه و متعادل سروکار نداریم. در همین زمینه باید به ساعت هوشمند پیکسل واچ اشاره کنیم که گوگل با عرضه آن می تواند به این نگرانی ها پایان دهد. اما به غیر از برخی تصاویر و گزارش های پراکنده، هنوز خبر موثقی درباره عرضه این ساعت منتشر نشده است.

در هر صورت به زودی نتیجه افزایش وابستگی گوگل به سامسونگ روشن تر می شود و باید ببینیم آیا این همکاری به نفع محصولات گوگل خواهد بود یا نه. به نظر شما این یک همکاری دو طرفه بین سامسونگ و گوگل محسوب می شود؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1715

به "آیا گوگل بیش از حد به سامسونگ اعتماد کرده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا گوگل بیش از حد به سامسونگ اعتماد کرده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید