کیا و هیوندای پنل های خورشیدی روی خودروهای خود نصب خواهند کرد

به گزارش مجله بوشهری ها، استفاده از صفحات خورشیدی در خودرو ها معمولا به خودروهای خیلی لوکس و یا ماشین های آزمایشی صورت می گیرد. هیوندای و کیا اما تصمیم گرفته اند تا برخی خودروهای خود را به صفحات خورشیدی روی سقف آن ها مجهز نمایند. استفاده از پنل های خورشیدی در این خودروها یاری می نماید تا باتری خودروهای هیبریدی بتوانند با انرژی خورشید هم شارژ شوند که اتفاق بسیار خوبی است. کیا و هیوندای همچنین وعده داده اند که این پنل های خورشیدی را به خودروهای کاملا بنزینی هم خواهند آورد. از آن جایی که این پنل ها شفافیت مناسبی هم دارند، می توانند به جای سقف پاناروما استفاده شوند و همزمان دید سرنشینان به بیرون را هم محدود ننمایند.

کیا و هیوندای پنل های خورشیدی روی خودروهای خود نصب خواهند کرد

این صفحات خورشیدی در سه نسل عرضه خواهد شد. نسل اول این صفحه های خورشیدی فقط در خودروهای هیبریدی کیا و هیوندای استفاده خواهد شد. موج دوم این صفحات خورشیدی را در بیشتر خودروهای این دو شرکت، از جمله خودروهای کاملا بنزینی نیز به عنوان بخشی از سیستم سقف پاناروما، شاهد خواهیم بود. نسل سوم این پنل های خورشیدی نیز هم روی سقف و هم روی کاپوت خودرو نصب خواهد شد تا از هر دو منبع، انرژی برق برای خودرو تامین گردد.

همچنین کیا و هیوندای وعده داده اند که نسل اول این پنل های خورشیدی، بهینه نیز خواهند بود. درواقع وعده داده شده که این پنل ها می توانند بین 30 تا 60 درصد باتری یک خودروی هیبریدی را با توجه به شرایط مختلف آب وهوایی و میزان تابش آفتاب، شارژ نمایند. قطعا 60 درصد باتری یک خودروی هیبریدی میزان زیادی نیست اما در نهایت می تواند تعداد دفعاتی که این خودروها ضروری است به برق متصل شوند را کاهش دهد و در نهایت به استفاده بهینه از انرژی تجدیدپذیر خورشید بیانجامد.

اولین خودروهای مجهز شده به نسل اول پنل های خورشیدی، پس از شروع سال 2019 توسط شرکت های کیا و هیوندای عرضه خواهد شد. اگر این پنل ها بتوانند کارایی خود را در محصولات این دو شرکت اثبات نمایند، ممکن است تا سرانجام سال 2019 شاهد استفاده از پنل های خورشیدی در خودروهای هیبریدی دیگر شرکت ها نیز باشیم.

البته این موضوع از طرفی هم می تواند به سود شرکت ها و در نهایت به ضرر محیط زیست باشد. شرکت های خودروسازی برای عرضه خودروهای خود باید حداقل استانداردهای آلایندگی را رعایت نمایند. با اضافه کردن پنل های خورشیدی به طور کلی آن ها میزان فراوری آلاینده های مضر خودروهای خود را کاهش می دهند بدون آنکه احتیاج باشد موتور خودروهای خود را تغییر دهند. در مجموع امیدواریم این تکنولوژی نه تنها همه گیر شده بلکه استفاده از آن در راستای حفظ محیط زیست باشد.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 6

به "کیا و هیوندای پنل های خورشیدی روی خودروهای خود نصب خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیا و هیوندای پنل های خورشیدی روی خودروهای خود نصب خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید