سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری: نقدهای مغرضانه را نمی پذیریم، حداقل نصف کشورهای دیگر مسابقه برویم

به گزارش مجله بوشهری ها، سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری گفت: اگر مانصف مسابقاتی که کشورهای دیگر می روند اعزام داشته باشیم می توانیم مثل گذشته در آسیا مدعی باشیم.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری: نقدهای مغرضانه را نمی پذیریم، حداقل نصف کشورهای دیگر مسابقه برویم

محمود پراش در تبادل نظر با خبرنگاران درباره عملکرد تیم ملی دوچرخه سواری در مسابقات پیست قهرمانی آسیا 2019 بیان نمود: فشار روحی که در طول مسابقات قهرمانی آسیا داشتم خیلی بیشتر از زمانی بود که خودم به عنوان ورزشکار در مسابقات شرکت می کردم. دوست داشتم ملی پوشان نتیجه بگیرند و نزدیک مدال هم بودند اما نشد. من خودم شاهد این بودم که چقدر رکابزنان ما کوشش کردند اما در نهایت دستشان از کسب مدال کوتاه ماند. خودم از سال 2014 به بعد در قهرمانی آسیا نبودم و واقعا کشورهای دیگر سرمایه گذاری فوق العاده ای نموده بودند حتی تایلند و هند. ما در بخش بانوان توقعی نداشتیم چون با توجه به نتایج سال قبل می دانستیم فاصله شان زیاد است. در بخش جوانان هم به ندرت مسابقه ای رفته بودند اما خب پشتوانه سازی را باید از یک جایی آغاز کنیم و مورد حمایت قرار دهیم تا برای نفرات دیگر هم ایجاد انگیزه گردد.

او ادامه داد: با این حال به نظرم به غیر از کره جنوبی که در بخش نیمه استقامت بسیار کار نموده ما با بقیه کشورها فاصله زیادی نداریم. البته من هم فرصت زیادی نداشتم و تنها 5 هفته با بزرگسالان تمرین نموده بودم. از طرفی کشورهای دیگر قبل از قهرمانی آسیا در چهار کاپ آسیایی شرکت نموده بودند در حالی که ما تنها مسابقات درون اردویی و لیگ را داشتیم. اگر ما هم نصف مسابقاتی که کشورهای دیگر می روند را برویم می توانیم مثل گذشته تیم اول آسیا باشیم. البته فدراسیون هم در این مدت تمام امکانات را در حد توان مهیا کرد اما خب بودجه فدراسیون هم محدود است.

پراش با اشاره به احتیاج رکابزنان برای حضور بیشتر در مسابقات تاکید نمود: قبلا ما که در کاپ های جهانی شرکت می کردیم می دیدیم کشورهای اروپای غربی در طول مسابقه به هم یاری می نمایند تا خودشان مدالها را بگیرند. در همین قهرمانی آسیا این مسئله را بین کشورهای شرق آسیا دیدم و آنها به هم یاری می کردند تا مدال ها به خودشان برسد. این همکاری روی کار ما تاثیر گذاشت و اگر ملی پوشان ما هم در مسابقات بیشتری شرکت نمایند به آن پختگی می رسند تا با کمترین اشتباه در مسابقات شرکت نمایند.

او ادامه داد: در این میان به حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش احتیاج است. سالها گفته شده پیست چوبی درست می نمایند اما دریغ از یک پیست چوبی که ساخته گردد. رکابزنان ما با وجود این امکانات و زیرساختها باز هم دارند می جنگند. من نمی گویم اینکه مدال نگرفتیم کار، خالی از اشکال است اما به نظرم نقطه ای برای آغاز قوی تربود چون ما با حداقل امکانات، با 5 هفته تمرین آن هم نه در پیست چوبی تا نزدیکی مدال رفتیم و در ماده تعقیبی تیمی هم رکورد ایران در شکستیم. البته قطعا جای کار دارد و این کار کردن نباید قطع گردد. از طرفی باید ببینیم به ورزشکارانمان چه چیز داده ایم و در مقابل چه چیزی از آنها می خواهیم. الان بودجه فدراسیون محدود است و این در حالی است که کشورهای دیگر سرمایه گذاری زیادی روی دوچرخه سواری نموده اند و دوچرخه سواری جزو 2-3 رشته اول در این کشورها شده است. از این رو وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اگر می خواهند دوچرخه سواری مانند سالهای قبل درخشش داشته باشد باید فدراسیون را حمایت نمایند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که رقبای ایران در حال حاضر برای کاپ جهانی آماده می شوند و در مقابل رکابزنان ما بدون برنامه در خانه می مانند؟ توضیح داد: اگر نتیجه می خواهیم نباید برنامه هایمان قطع گردد در غیر این صورت اگر کار رها گردد و بخواهیم فقط چند هفته کار کنیم دوباره شکست می خوریم. باید با برنامه کنار هم باشیم.

او در خصوص اینکه گفته می گردد دانشور در قهرمانی آسیا افت داشته است نیز گفت: دانشور رکابزن فوق العاده خوبی است. مسئله ای که وجود داشت این است که او در مسابقات شرکت نکرد. ما ابتدا باید شرایط را مهیا کنیم بعد بگوییم رکابزنی افت نموده یا نه. از طرفی 24-25 سالگی سنی است که رکابزنان سرعتی تازه به قدرت و پختگی می رسند.

پراش در انتها گفت: کسانی که نقد می نمایند باید نقدشان منصفانه باشد و حداقل خودشان در دوچرخه سواری و تیم ملی کاری انجام داده باشند. نقد منصفانه در جهت یاری به دوچرخه سواری باشد با روی باز می پذیریم و حتی اگر کسی پیشنهادی دارد دست او را به گرمی می فشاریم اما اگر کسی مغرضانه نقد کند نمی توانیم پذیرای آن نقد باشیم.

خبرنگار: آتنا خلیلی

دبیر خبر: علی فیض آسا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 45

به "سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری: نقدهای مغرضانه را نمی پذیریم، حداقل نصف کشورهای دیگر مسابقه برویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری: نقدهای مغرضانه را نمی پذیریم، حداقل نصف کشورهای دیگر مسابقه برویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید