این خودرو کمتر تصادف می نماید!

به گزارش مجله بوشهری ها، شرکت خودروسازی کره ای هیوندای موبیس(Hyundai Mobis) در نمایشگاه 2019 CES از خودرو خودران مفهومی اخیر خود که طراحی و عملکرد خاصی دارد، رونمایی کرد.

این خودرو کمتر تصادف می نماید!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سی نت، شرکت هیوندای موبیس در نمایشگاه 2019 CES اظهار کرد که نورپردازی خودروهای خودران می تواند تصادفات این خودروها را کاهش دهد.

هیوندای موبیس شرکت خودروسازی کره ای است که در زمینه فراوری و عرضه انواع خدمات، قطعات و تجهیزات خودرو، برای دو کمپانی هیوندای موتور و کیا موتورز فعالیت می کند.

سال جاری نیز این شرکت در این نمایشگاه از خودرو خودران نورپردازی شده که قابلیت برقراری ارتباط با عابران را در خیابان دارد، رونمایی کرد. این قابلیت خودروهای خودران سبب می گردد تا احتمال تصادف آنها با عابران پیاده بسیار کاهش یابد. این امر در توسعه فناوری های سمعی و بصری(Audiovisual) نیز یاری خواهد نمود.

براساس گفته های این شرکت، نورپردازی این خودرو از فاصله 137.16 متر(450 فوت) برای عابران پیاده قابل مشاهده است. هنگامی که خودرو وجود یک عابر پیاده را تشخیص می دهد، نورپردازی های این خودرو یک نماد هشدار قرمز را نمایش می دهند تا عابر دریابد نباید آن لحظه از جاده عبور نمایند.

هنگامی که ماشین قصد توقف دارد، یک خط عابر پیاده را نشان می دهد و این به آن معنا است که عابران اکنون می توانند از جلوی خودرو عبور نمایند و دوباره زمانی که قصد حرکت دارد چراغ های ال.ای.دی ماشین یک شمارش معکوس و جهت مسیر حرکت خودرو را نشان می دهد. این سیستم ایده جدیدی است اما لازم به ذکر است که شرکت های خودروسازی بزرگ جهان نظیر جگوار کارز و فولکس واگن نیز پیشتر این موضوع را مورد آنالیز قرار داده اند اما رویکرد آنها متفاوت بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 40

به "این خودرو کمتر تصادف می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خودرو کمتر تصادف می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید