آیا استفاده از بخاری در اتاق خواب و حمام مجاز است؟

به گزارش مجله بوشهری ها، بخاری یکی از این وسایل است که نصب غیراستاندارد و استفاده نامناسب از آن منجر به بروز حوادثی از جمله گازگرفتگی و حتی آتش سوزی می گردد.

آیا استفاده از بخاری در اتاق خواب و حمام مجاز است؟

به گزارش، همه ساله با فرا رسیدن فصل سرما هموطنان سعی می نمایند به هر طریقی منزل و محل کار خود را گرم نمایند که البته کمی بی احتیاطی در نصب و راه اندازی وسایل گرمایشی و به ویژه وسایل گازسوز می تواند خطرات و حوادث بزرگی را رقم بزند.

بخاری یکی از این وسایل است که همه ساله نصب غیراستاندارد و استفاده نامناسب از آن منجر به بروز حوادثی از جمله گازگرفتگی و حتی آتش سوزی می گردد.

باید بدانید که استفاده از هرگونه بخاری با سوخت فسیلی اعم از دودکش دار و بدون احتیاج به دودکش در حمام غیرمجاز است همچنین استفاده از بخاریهای دیواری دودکش دار و شومینه در اتاق غیرمجاز است.

:استفاده از شومینه در فصل سرما؛ خوب یا بد؟

استفاده از بخاریهای بدون احتیاج به دودکش در اتاق خواب بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 1-ISIRI7268 مجاز نیست و کارشناسان توصیه می نمایند از نصب بخاریهای زمینی دودکش دار در اتاقهای با مساحت کمتر از 12 مترمربع پرهیز و در صورت نصب، هوای مورد احتیاج بخاری از زیر در اتاق تأمین و تهویه گردد.

کارشناسان آتش نشانی توصیه می نمایند در تمامی مکانهایی که وسایل گازسوز استفاده می گردد، برای افزایش ضریب ایمنی محل، از سنسورهای حساس به گاز co استفاده گردد.

منبع:تسنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 11

به "آیا استفاده از بخاری در اتاق خواب و حمام مجاز است؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "آیا استفاده از بخاری در اتاق خواب و حمام مجاز است؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا استفاده از بخاری در اتاق خواب و حمام مجاز است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید