9 کشته و زخمی در اعتراضات کشمیر

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرنگاران : اعتراضات مسلمانان کشمیر هند علیه اعدام یک فعال جدایی طلب مسلمان، حداقل یک کشته و 8 زخمی برجای گذاشت.

9 کشته و زخمی در اعتراضات کشمیر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ منطقه کشمیر هند امروز (یکشنبه) شاهد تظاهرات هزاران مسلمان این منطقه در اعتراض به اعدام محمد افضل گورو از فعالان برجسته مسلمان و جدایی طلب منطقه بود.

پلیس هند نیز در واکنش به این تظاهرات گسترده با معترضان درگیر شده که طی آن حداقل یک تن کشته و 8 نفر مجروح شدند. نیروهای امنیتی هند همچنین چندین تن از معترضان را بازداشت کردند.

معترضان که در مظفرآباد تظاهرات خود را برگزار نموده بودند پرچم هندوستان را به آتش کشیده و شعارهای مرگ بر هند، مرگ بر دموکراسی مسخره هند، و ما ادامه دهنده گورو هستیم سر می دانند.

گفتنی است که محمد افضل گورو به اتهام مشارکت در حمله مرگبار سال 2001 علیه مجلس هند، که دو کشور هند و پاکستان را در معرض یک جنگ تمات عیار قرار داد، در زندانی در نزدیکی دهلی نو به دار آویخته شد. وی متهم بود که گروه مسئول این حمله را مسلح نموده است.

در حمله سال 2001 علیه مجلس هند، پنج فرد مسلح توانستند وارد مجموعه مجلس هند شوند اما پیش از ورود به صحن اصلی همگی کشته شدند. در این حمله همچنین 10 تن که اکثرا ازنیروهای امنیتی و محافظان مجلس هند بودند، کشته شدند.

گورو پس از آن اعدام شد که یکی از افراد بازمانده حملات سال 2008 بمبئی از سوی دستگاه قضائی هند اعدام شد.

در سال 2008، ده فرد مسلح با حمله به چندین نقطه در شهر بمبئی بیش از 170 تن شامل 22 تبعه خارجی را به قتل رسانده و صدها نفر دیگر را مجروح کردند. این حمله خونبارتین واقعه در 10 سال گذشته هند بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 481

به "9 کشته و زخمی در اعتراضات کشمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 کشته و زخمی در اعتراضات کشمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید