50 قهرمان ملی ساختم اما کسی سراغی از من نمی گیرد

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران، قاسم غزالیان مربی قائمشهری که حدود 65 سال است به کشف و پرورش استعدادهای وزنه برداری مشغول است، از این که با وجود تحویل دادن حدود 50 قهرمان ملی مورد توجه قرار نمی گیرد و هیچ نهاد و شخصی از او حمایت نمی کند، گلایه کرد.

50 قهرمان ملی ساختم اما کسی سراغی از من نمی گیرد

این مربی که کاشف وزنه برداران بزرگی چون بهداد سلیمی بوده است، در مسابقات قهرمانی وزنه برداری دنیا که چند روز پیش به سرانجام رسید هم دو کننده داشت که یکی پیروز به کسب مدال و شکستن رکورد جوانان شدند.

قاسم غزالیان در گفتگو با خبرنگاران به نحوه کشف و پرورش شریفی و آیت دو وزنه بردار فعلی تیم ملی ایران اشاره کرد و گفت: روزی که این دو در سن پایین به باشگاه ما آمدند به پدر و مادرشان گفتم که این دو قهرمان دنیا خواهند شد. همانطور که در مورد بهداد سلیمی هم همین حرف را زده بودم.

این مربی سازنده وزنه برداری ادامه داد: یکی از این ورزشکاران می گفت که می خواهد در آینده راننده کامیون شود اما من به پدر و مادرش گفتم که او قهرمان دنیا خواهد شد. تجربه به من یاد داده که به محض دیدن یک نوجوان تشخیص می دهم که او آینده ای خواهد داشت یا خیر.

غزالیان در ادامه خاطر نشان کرد: شریفی و آیت در همین باشگاه من کار را شروع کردند و از همان ابتدا می دانستم قهرمانان بزرگی خواهند شد. خوشحالم که با تمرین و پشتکاری که داشتند توانستند به تیم ملی برسند. مطمئن باشید که این دو آینده وزنه برداری ایران هستند و در آینده به پیروزیت های بیشتری دست پیدا خواهند کرد. شبی که این دو ورزشکار به پیروزیت رسیدند من اشک ریختم و خوشحال شدم که به حق شان رسیدند.

این مربی سازنده که در پرورش وزنه برداران سنگین وزن تخصص دارد با گلایه از بی توجهی هایی که اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران و وزارت ورزش و فدراسیون وزنه برداری به او دارند گفت: بالای 50 قهرمان ملی را کشف و پرورش داده ام که همگی در تیم ملی پیروز بوده اند و چندتای آنها قهرمان دنیا شده اند اما هیچکس سراغم را نمی گیرد.

وی ادامه داد: انتظارم از مسئولان وزنه برداری و ورزش کشور این است که به شرایط باشگاهی که ما در آن تمرین می کنیم رسیدگی کنند. این باشگاه فرسوده است و از نظر بهداشتی هم شرایط خوبی ندارد و گندیده است. تمرین کردن در این فضا برای ورزشکاران و مربیان مناسب نیست و نیاز به حمایت و توجه مسئولان داریم که بتوانیم استعدادهای بیشتری را کشف کنیم و در اختیار ورزش کشور قرار دهیم.

قاسم غزالیان در ادامه اظهار داشت: این باشگاه قابلیت تمرین وزنه برداری را ندارد اما وقتی کسی توجه نمی کند مجبورم از جیب خودم هزینه های آن را بدهم و تجهیزات را هم خودم برای باشگاه خریداری کنم. از مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران و مسئولان فدراسیون وزنه برداری می خواهم به این شرایط رسیدگی کنند و سراغی از ما بگیرند.

وی ادامه داد: من در 65 سالی که کار پرورش ورزشکاران را داشته ام شاگردان زیادی داشته ام که الان در همه مشاغل صاحب موقعیت خوبی هستند اما انتظار دارم که به قهرمانان وزنه برداری توجه بیشتری کنند و سراغی از ما بگیرند و به مسائل مان رسیدگی کنند.

غزالیان ادامه داد: من به عنوان یک باغبان گل هایم را کاشته ام و به ثمر نشانده ام. حالا وظیفه مسئولان فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان است که به این گل ها رسیدگی کنند تا از بین نروند. دو ورزشکاری که اخیرا در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا به پیروزیت رسیدند نیاز به حمایت دارند چرا که آینده وزنه برداری این کشور هستند و قطعا در آینده به مدال های بیشتری دست پیدا خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1903

به "50 قهرمان ملی ساختم اما کسی سراغی از من نمی گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 قهرمان ملی ساختم اما کسی سراغی از من نمی گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید