کنترل تسلیحات و لیبی؛ موضوع مذاکرات 2

به گزارش مجله بوشهری ها، وزرای امور خارجه و دفاع روسیه و ایتالیا امروز برای نخستین بار بعد از یک وقفه طولانی، در ترکیب 2+2 در رم با یکدیگر درباره ثبات راهبردی، همکاری های نظامی-فنی، کنترل تسلیحات و اوضاع در لیبی و سوریه گفت وگو می نمایند.

کنترل تسلیحات و لیبی؛ موضوع مذاکرات 2

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا پاییز 99 از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه امروز، سه شنبه در رم در نشستی با همتایان ایتالیایی خود لوئیجی دی مایو و لورنزو گوئرینی در ترکیب 2+2، درباره مسائل مربوط به ثبات راهبردی، همکاری در حوزه نظامی-فنی، کنترل تسلیحات و اوضاع لیبی و سوریه صحبت خواهند کرد.

وزیر خارجه روسیه روز گذشته در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی لا استامپا در این باره شرح داد: ما مشتاقانه منتظر از سرگیری مجدد مذاکرات روسیه و ایتالیا در سطح وزیران امور خارجه و دفاع دو کشور در رم در تاریخ 18 فوریه (29 بهمن) هستیم. ما این نشست را فرصتی مناسب برای تجزیه و تحلیل جامعی از مسائل اصلی زمان خود دانسته و سعی می کنیم تا گام های هماهنگ در این جهت گیری برداریم.

در جریان سفر وزرای خارجه و دفاع روسیه به رم، مذاکرات جداگانه ای بین لاوروف و دی مایو ، شایگو و گوئرینی انجام خواهد شد.

علاوه بر این ، وزیران خارجه و دفاع روسیه مذاکراتی نیز با جوزپه کونته نخست وزی ایتالیا خواهند داشت.

ترکیب مذاکرات 2 + 2 روسیه-ایتالیا از سال 2009 شروع به کار کرد، ولی به دلیل تیرگی روابط بین روسیه و کشورهای اروپایی پس از حوادث اتفاق افتاده در اوکراین در سال 2014 ، یک وقفه طولانی در این رابطه رخ داد.

سه نشست نخست مذاکرات وزرای خارجه و دفاع روسیه و ایتالیا در سال های 2010 ، 2012 و 2013 برگزار گردید. و سپس تنها در ماه مارس سال 2016 توافقنامه ای برای از سرگیری کار این ترکیب گفتگوها بین مسکو و رم به دست آمد و تازه اکنون مقامات دو کشور توانستند مقدمات برگزاری چنین نشستی را از نو فراهم نمایند.

البته روابط روسیه و ایتالیا حتی پس از سال 2014، کاملاً خوب و حسنه باقی ماند و تماس ها بین وزیران خارجه دو کشور به طور منظم برقرار بود. آخرین ملاقات دوجانبه بین لاوروف و دی مایو در ماه دسامبر سال 2019 در رم برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 691

به "کنترل تسلیحات و لیبی؛ موضوع مذاکرات 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل تسلیحات و لیبی؛ موضوع مذاکرات 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید