یاری مشاوران به زوجین برای فرزندآوری مهم است، بحران کرونا تعداد بارداری ها را تغییر نداده

به گزارش مجله بوشهری ها، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: با متخصص های زنان هم صحبت کردیم متوجه شدیم تعداد بارداری های بین 8 تا 12 هفته کاهش نیافته است و تنها مادران باردار از آزمایشگاه ها استفاده نکرده بودند

یاری مشاوران به زوجین برای فرزندآوری مهم است، بحران کرونا تعداد بارداری ها را تغییر نداده

حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در تبادل نظر با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، درباره نسبت بارداری ها در دوران کرونا گفت: ما دردوران کرونا با گزاره هایی روبرو شدیم که که برایمان اهمیت زیادی داشت اول سلامت مادران باردار بود و بعد هم مساله جمعیت برایمان اهمیت داشت از همین رو چندین آزمایشگاه و مراکز باروری را به عنوان نمونه آنالیز کردیم.

وی ادامه داد: نشست های مختلفی انجام دادیم که که ببینیم در دوران شیوع کرونا آیا تعداد بارداری ها کاهش داشته است یا خیر؟ که در این مشاهدات به این نتیجه رسیدیم بیشترین تست های بارداری توسط رپیدنت های داروخانه ای بود.

برکاتی مطرح کرد: همچنین با متخصص های زنان هم صحبت کردیم متوجه شدیم تعداد بارداری های بین 8 تا 12 هفته کاهش نیافته است و تنها مادران باردار از آزمایشگاه ها استفاده ننموده بودند و برای نتایج براداری از تست داروخانه ای استفاده نموده بودند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: بر اساس این پیگیری ها تغییر رفتاری برای کم یا زیاد شدن بارداری بانوان مشاهده نکردیم فقز مساله روان و تعامل زوجین در قرنطینه است که باید توسط مشاوران آنالیز گردد تا در این ماه های بحران بحث فرزندآوری از بین نرود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 974

به "یاری مشاوران به زوجین برای فرزندآوری مهم است، بحران کرونا تعداد بارداری ها را تغییر نداده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری مشاوران به زوجین برای فرزندآوری مهم است، بحران کرونا تعداد بارداری ها را تغییر نداده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید