کاهش 69 درصدی میزان مرگ و میر کرونایی در استان تهران

به گزارش مجله بوشهری ها، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از کاهش 69 درصدی میزان مرگ و میر و کاهش 57 درصدی میزان بستری عادی بیماران کرونایی در استان تهران اطلاع داد.

کاهش 69 درصدی میزان مرگ و میر کرونایی در استان تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته تعداد بستری جدید 290 مورد بوده است، گفت: از این تعداد که بالغ بر 108 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

وی اضافه نمود: همچنین تعداد کل بستری در بخش های بیمارستانی استان تهران 2 هزار و 332 بیمار است که 932 نفر از آن ها در بخش ویژه تحت مراقبت هستند.

به گفته رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در طول 24 ساعت گذشته، 4 هزار و 600 نفر به بخش سرپایی بهداشتی و درمانی مراجعه نموده اند و بیش از 300 نفر از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

زالی با بیان اینکه آنالیز ها از 1 آذر تا 6 دی ماه، نشان از کاهش 69 درصدی میزان مرگ و میر دارد، اضافه نمود: میزان بستری عادی نیز در این بازه زمانی نسبت به 2 ماه اول پاییز 57 درصد و میزان بستری در بخش مراقبت ویژه 37 درصد کاهش داشته است. همچنین مجموع مراجعین به بخش های سرپایی و بستری با 52 درصد کاهش رو به رو بوده است.

وی اظهار کرد: باتوجه به شکننده و بی ثبات بودن شرایط استان تهران هر گونه تغییر یا مداخله در جهت تقلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند موجب افزایش بار بیماری گردد. تجربه موج سوم کرونا در تهران حاکی از آن بود که به صورت جهشی و تساعدی، در بازه زمانی کمتر از 10 روز آمار کاملا رو به تزاید بوده که نکته قابل توجهی است.

زالی توضیح داد:طبق آخرین برآورد ها از 6 دی ماه شهر تهران، شمیرانات، ری، ورامین، دماوند و شهریار شرایط نارنجی دارد که منتظر تایید ستاد ملی کرونا هستیم تا در مورد محدودیت ها تصمیم گیری گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1361

به "کاهش 69 درصدی میزان مرگ و میر کرونایی در استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 69 درصدی میزان مرگ و میر کرونایی در استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید