کاهش اثربخشی واکسن با داروهای بیماری خود ایمنی

به گزارش مجله بوشهری ها، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد، داروهای بیماری خود ایمنی ممکن است پاسخ واکسن کووید 19 را کاهش دهند.

کاهش اثربخشی واکسن با داروهای بیماری خود ایمنی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد، داروهای بیماری خود ایمنی ممکن است پاسخ واکسن کووید 19 را کاهش دهند.

براساس اطلاعات جدید، داروهای سرکوب نماینده سیستم ایمنی برای بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید، مولتیپل اسکلروزیس و کولیت اولسراتیو می توانند پاسخ بدن به واکسن های کووید 19 از فایزر و مدرنا را مختل نمایند.

در 133 فرد واکسینه شده با چنین شرایطی، سطح آنتی بادی و خنثی سازی ویروس حدود سه برابر کمتر از یک گروه مقایسه ای از افراد واکسینه شده است که از این دارو استفاده نمی نمایند.

آلفرد کیم از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، گفت: بیشتر بیماران در این مطالعه قادر به پاسخ دهی به آنتی بادی در پاسخ به واکسیناسیون SARS-CoV-2 بودند که اطمینان بخش است.

وی ادامه داد: هنوز معین نیست که آیا کاهش سطح آنتی بادی منجر به کاهش محافظت در برابر عفونت یا بستری شدن در بیمارستان می گردد؛ کاهش 10 برابری سطح آنتی بادی ناشی از واکسن در بیمارانی است که به طور معمول از استروئیدهایی مانند پردنیزون و متیل پردنیزولون استفاده می نمایند. بیشتر داروهای آنتی بادی در برابر نوع برزیل بی اثر هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1534

به "کاهش اثربخشی واکسن با داروهای بیماری خود ایمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش اثربخشی واکسن با داروهای بیماری خود ایمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید