کانادا برای حل مشکل قیمت پایین نفت صادراتی به آمریکا دست به کار شد

به گزارش مجله بوشهری ها، دولت محلی ایالات آلبرتای کانادا به دلیل بحران پایین بودن نفت شنی صادرات این ایالت به آمریکا میخواهد اقدام به خرید قطار کند تا بتواند مقصد صادرات نفت این منطقه را از انحصار آمریکا خارج کند.

کانادا برای حل مشکل قیمت پایین نفت صادراتی به آمریکا دست به کار شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

دولت محلی ایالت آلبرتای کانادا تصمیم گرفته برای حل مشکل پایین بودن قیمت نفت شنی صادراتی این منطقه که هم اکنون فقط به آمریکا صادر می گردد اقدام به خرید قطار به استفاده از خطوط ریلی کند.

در حال حاضر هر بشکه نفت غرب کانادا که شامل نفت سنگین ایالت آلبرتاست زیر 15 دلار به آمریکا صادر می گردد که 40 دلار با قیمت نفت آمریکا که در بازارهای جهانی عرضه می گردد، اختلاف دارد.

این اختلاف 40 دلاری برای آمریکایی ها بسیار سنگین است و عملا سالانه 13 میلیارد دلار برای این کشور ضرر محسوب می گردد.

البته چند هفته پیش و با بالا بودن قیمت نفت آمریکا اختلاف قیمت نفت آمریکا با کانادا حدود 50 دلار بود.

مشکل ایالت آلبرتا این است که تمام مخازن ذخیره نفت این منطقه پر شده و ظرفیت خط لوله انتقال نفت این منطقه به دیگر مناطق نیز پر شده است و شرکت های کانادایی مجبورند نفت خود را تنها به آمریکایی ها بفروشند.

شرکت های آمریکایی که نیز هم اکنون با افزایش فراوری نفت خود آمریکا روبرو هستند میل کمی به واردات نفت از کانادا دارند و بنابراین نفت کانادا را مفت می خرند.

دولت منطقه ای آلبرتا در ایالت کانادا قصد دارند با خرید واگن های نفتکش بیشتر بخشی از نفت فراوریی این منطقه را به مناطقی از کانادا منتقل کند که بتواند آنها را به صورت مستقیم به بازارهای جهانی عرضه کند.

راب بروئن مدیرعامل شرکت نفتی آساباسکا می گوید: هم اکنون هزینه استخراج نفت در کانادا بیش از قیمت صادرات آن است.

مشکل اصلی ایالت آلبرتا این است که پس از حدود یک دهه کوشش هنوز هیچ اتفاق جدی در ساخت یک خط لوله از این ایالات به آمریکا یا ساحل اقیانوس آرام صورت نگرفته است.

از آنجا که خط لوله ای ندارد و ظرفیت دیگر مبادی انتقال نفت به آمریکا و بخش های دیگر کانادا پر شده است بخشی از نفت فراوریی در آلبرتا از سوی مشتریان با تخفیف بالا خریداری می گردد.

دولت منطقه ای آلبرتا نیز می خواهد با خرید واگن نفت کش قطار روزانه 120 هزار بشکه نفت آلبرتا را به صورت مستقیم به دیگر مناطق منتقل کند.

راشل ناتلی نخست وزیر دولت ایالت آلبرتا می گوید: قرارداد خرید این واگن ها طی هفته های آینده نهایی شده و حدود 263 میلیون دلار هزنیه در بر خواهد داشت.

دولت ایالت آلبرتا معتقد است خرید این واگن ها اختلاف قیمت بین نفت غرب کانادا با نفت آمریکا را به 4 دلار کاهش خواهد داد.

ماه گذشته میلادی بود که فراوری کنندگان نفت شنی ایالت آلبرتا از دولت این ایالت خواستند تا برای بالا بردن قیمت نفت فراوری را کاهش دهد.

طی دهه های گذشته دولت های ایالتی در کانادا از هر گونه مداخله در فراوری نفت این کشور خودداری کردند. اما به نظر می رسد در انتخابات سال آینده دولت ایالتی نوتلی از محل بحران پایین بودن قیمت نفت تحت فشار قرار گیرد و دچار چالش گردد.

طی حدود ده سال گذشته کوشش ها برای ساخت خط لوله انتقال نفت از کانادا به آمریکا با مشکل جدی روبرو بود چرا که فعالان محیط زیست و همچنین بعضی قبایل سرخپوستی در دوران دولت اوباما جلوی ساخت آن را گرفتند و علیرغم اینکه ترامپ پس از ورود به کاخ سفید برای ساخت این خط لوله چراغ سبز داده است اما پیشرفت بسیار کمی در اجرای این طرح رخ داده است.

منبع: خبر فوری
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 720

به "کانادا برای حل مشکل قیمت پایین نفت صادراتی به آمریکا دست به کار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا برای حل مشکل قیمت پایین نفت صادراتی به آمریکا دست به کار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید