هشدار ترامپ درباره امکان بروز آشفتگی بعد از انتخابات

به گزارش مجله بوشهری ها، رئیس جمهور آمریکا درباره امکان تاخیر در اعلام نتایج انتخابات پستی و همچنین بروز شرایط آشفته بعد از انتخابات هشدار داد.

هشدار ترامپ درباره امکان بروز آشفتگی بعد از انتخابات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در حین کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا خطاب به هواداران خود گفت که امکان دارد اعلام نتیجه انتخابات این کشور هفته ها طول بکشد. وی همچنین درباره امکان بروز شرایط آشفته بعد از انتخابات نیز هشدار داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دونالد ترامپ دو روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: تمام جهان و کشور ما صبر می کنند و منتظر می مانند و منتظر می مانند تا بفهمند چه کسی برنده شده است. شما هفته ها صبر خواهید کرد. سوم نوامبر می آید و می رود و ما نمی دانیم چه کسی برنده شده است و شما در کشور با شرایط آشفته ای روبرو خواهید شد.

جمهوری خواهان و دموکرات های آمریکا از ماه ها پیش بر سر رای گیری پستی، که به دلیل شیوع شدید کرونا در این کشور در دستور کار قرار گرفته است اختلاف نظر شدیدی دارند.

جمهوری خواهان تلاش کردند از طریق قضایی از این کار ممانعت کنند اما پیروز نشدند. حال گفته می شود اگر آمریکایی ها پیش از مهلت انتخابات رای پستی خود را به موقع بدهند آرای آنها شمرده خواهد شد حتی با وجود اینکه آرای پستی آنها سه روز پس از انتخابات سوم نوامبر به مراکز شمارش برسد.

به دلیل شرایط همه گیری ویروس کرونا، شمار بیشتر شهروندان آمریکایی از امکان تحویل آرای پیش از موعد خود، چه از طریق پست و چه تحویل شخصی، استفاده کرده اند. شمار این افراد دو روز مانده به انتخابات به 90 میلیون نفر رسیده است.

دونالد ترامپ و تیم انتخاباتی او تا کنون بارها از بالا بودن خطر جعل و تخلفات انتخاباتی رای گیری پستی سخن گفته اند.

ترامپ اصرار دارد که باید در شب انتخابات مشخص شود چه کسی برنده شده است. در بیشتر انتخابات قبلی نامزد پیروز در شب انتخابات مشخص شده است. با این حال در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری مسئولان در چندین ایالت انتظار دارند که به دلیل شیوع کرونا رای دهندگان بیشتری آرای خود را به صندوق پست بیاندازند و ممکن است تاخیری در امر شمارش به وجود آید.

گفتنی است نزدیک به یک چهارم آرا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا از طریق پستی ارسال شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1231

به "هشدار ترامپ درباره امکان بروز آشفتگی بعد از انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ترامپ درباره امکان بروز آشفتگی بعد از انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید