هشدار آلمان درباره سفر به ایران و واکنش تهران

به گزارش مجله بوشهری ها، وزارت خارجه آلمان در وبگاه خود به ویژه به مسافرانی که دارای تابعیت دوگانه آلمانی-ایرانی هستند، هشدار داده شده است.

هشدار آلمان درباره سفر به ایران و واکنش تهران

وزارت خارجه آلمان می گوید، سفرهای غیرضروری افرادی که تابعیت دوگانه آلمانی-ایرانی هستند، به هیچ وجه توصیه نمی گردد.

به نوشته دویچه وله، در این اطلاعیه آمده است: در گذشته بارها و اغلب بدون دلیل موجه، و آخرین بار در اکتبر 2020، افراد دارای تابعیت دوگانه آلمانی-ایرانی دستگیر شده اند. مقامات ایران با افرادی که در کنار تابعیت آلمان از تابعیت ایران نیز برخوردارند، در تمام مسائل حقوقی، مانند کسانی که فقط تابعیت ایرانی دارند رفتار می نماید.

وزارت خارجه آلمان می گوید، در چنین مواردی امکان حمایت های کنسولی آلمان بسیار محدود تا حتی غیرممکن است.

واکنش ایران

خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در این رابطه گفته است آلمان نمیتواند به اتباع ایرانی مقیم این کشور برای سفر به ایران مسئله ای ایجاد کند.

او اضافه کرد: تمامی اتباع ایران از مصونیت ها و حقوق و مسئولیت های یکسانی برخوردار هستند، اینکه دولت آلمان که خودش در بعضی گروگانگیری افراد ایرانی نقش داشته و افراد ایرانی و شخصیت های ایرانی را به بهانه های بسیار واهی در فرودگاه های این کشور دستگیر نموده، نمی تواند این گونه ادعاها را درباره ایران داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید نمود: چندین میلیون ایرانی سالانه از کشورهایی که مقیم هستند به ایران سفر نموده و از ایران بر می گردند و هیچ مسئله ای هم وجود ندارد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1280

به "هشدار آلمان درباره سفر به ایران و واکنش تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آلمان درباره سفر به ایران و واکنش تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید