نامه دبیرکل کانون کارگزاران بورس به سازمان بورس، دامنه نوسان قیمت سهام به 15درصد در روز افزایش یابد

به گزارش مجله بوشهری ها، دبیرکل کانون کارگزاران بورس طی نامه ای به سازمان بورس ضمن اعلام 7 عیب دامنه نوسان و حجم مبنا، پیشنهاد داد دامنه نوسان قیمت سهام به 15درصد در روز افزایش یابد.

نامه دبیرکل کانون کارگزاران بورس به سازمان بورس، دامنه نوسان قیمت سهام به 15درصد در روز افزایش یابد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمدرضا دهقانی احمدآباد دبیرکل کانون کارگزاران بورس با ارسال نامه ای به مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به معایب 7 گانه دامنه نوسان و حجم مبنای فعلی در بازار، چهار پیشنهاد داد و پیش بینی کرد اجرای کامل این پیشنهادات منجر به برچیده شدن صفوف خرید و فروش و اثرات جانبی به شدت منفی این پدیده روی بازار سهام خواهد شد.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس در این نامه، 7 عیب دامنه نوسان و حجم مبنا را عدم امکان کشف صحیح و سریع قیمت ها، کاهش نقدشوندگی اوراق بهادار، بی ارزش شدن تحلیل اطلاعات، ساده شدن امکان دستکاری قیمت ها، سرایت پذیری جوّ مثبت و منفی از صنایع به یکدیگر و مختل شدن فعالیت بازارگردانی اعلام نموده است.

بعلاوه پیشنهادات اعلامی هم شامل افزایش دامنه نوسان قیمت به سه برابر میزان فعلی (برای شرکت های بورسی و فرابورسی به 15 درصد، بازار پایه زرد به 9 درصد، بازار پایه نارنجی و قرمز به 6 و 3 درصد)، افزایش موقت حجم مبنا به سه برابر مقادیر فعلی، کاهش حجم مبنا در بازه های زمانی فصلی و به صفر رسیدن بعد از یک سال و توقف 15 دقیقه ای نماد شرکت های دارای صف خرید 5 دقیقه ای و به میزان 20 درصد از حجم مبناست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1935

به "نامه دبیرکل کانون کارگزاران بورس به سازمان بورس، دامنه نوسان قیمت سهام به 15درصد در روز افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه دبیرکل کانون کارگزاران بورس به سازمان بورس، دامنه نوسان قیمت سهام به 15درصد در روز افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید