موفقیت محققان در ساخت دستگاه های اکسیژن ساز مورد نیاز بیماران کرونایی

به گزارش مجله بوشهری ها، یکی از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه تجهیزات پزشکی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی دستگاه های اکسیژن ساز و کنترل فشار داخل ریه را برای پایش شرایط بیماران مبتلا به ویروس کرونا به بازار عرضه کردند.

موفقیت محققان در ساخت دستگاه های اکسیژن ساز مورد نیاز بیماران کرونایی

پیمان بخشنده نژاد، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به تولید تجهیزات پزشکی در این شرکت به منظور استفاده بیماران مبتلا به ویروس کرونا، گفت: ما سه محصول در حال حاضر تولید می کنیم که برای بیماران کرونایی بسیار حیاتی است به همین خاطر شیفت های کاری خود را افزایش داده ایم تا بتوانیم بخشی از نیاز کشور به این محصولات را تامین کنیم.

وی دستگاه اکسیژن ساز را از جمله این محصولات نام برد و افزود: این دستگاه، اکسیژن مورد نیاز بیمار را تامین می کند و در واقع جایگزین کپسول اکسیژن است. همچنین این دستگاه اکسیژن لازم را از هوا استخراج کرده و پس از غربال به بیمار تحویل می دهد.

به گفته این محقق، پس از شیوع کرونا در حدود 400 دستگاه اکسیژن ساز تولید و به بازار عرضه شده است.

بخشنده نژاد ادامه داد: دومین محصول ما دستگاه BIPAP است که فشار داخل ریه را کنترل می کند. این دستگاه دو سطح فشاری دارد که به بیمار اجازه دم و بازدم می دهد.

مجری طرح خاطر نشان کرد: ما با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته ایم ظرفیت تولید این دستگاه را افزایش دهیم و تا کنون 250 دستگاه از این نوع را تولید کرده و تحویل داده ایم.

وی سومین دستگاه تولید شده در رابطه با مقابله با ویروس کرونا را دستگاه AVAPS معرفی و خاطر نشان کرد: در اوایل فروردین ماه امسال از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شد این دستگاه برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا بسیار کارایی دارد از این رو نسبت به طراحی و نمونه سازی این دستگاه اقدام کردیم و هم اکنون این دستگاه در مرحله اخذ استاندارد و مجوزهای لازم واقع شده است.

به گفته مجری طرح، این دستگاه در کنار کنترل فشار، حجم هوای داخل ریه بیمار را هم کنترل می کند.

بخشنده نژاد افزود: زیرساخت تولید دستگاه AVAPS آماده است و بر اساس برنامه ریزی ها تولید هزار و 500 عدد از این دستگاه و تحویل آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در در دستور کار قرار داده ایم.

وی درباره تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای تولید این تجهیزات پزشکی گفت: ما مبلغ 4 میلیارد تومان تسهیلات برای تامین مواد اولیه جهت ساخت دستگاه AVAPS و همچنین تهیه مواد اولیه دستگاه BIPAP و برای ظرفیت افزایش این دستگاه دریافت کردیم که پس از تولید این دستگاه ها تحویل وزارت بهداشت شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 892

به "موفقیت محققان در ساخت دستگاه های اکسیژن ساز مورد نیاز بیماران کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت محققان در ساخت دستگاه های اکسیژن ساز مورد نیاز بیماران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید