معاون اول رییس جمهور:انتقال تابعیت ایرانی به وسیله مادر از بهترین اتفاقات اخیر بود

به گزارش مجله بوشهری ها، معاون اول رییس جمهور توضیح داد: انتقال تابعیت ایرانی به وسیله مادر از بهترین اتفاقات اخیر در کشور بود .

معاون اول رییس جمهور:انتقال تابعیت ایرانی به وسیله مادر از بهترین اتفاقات اخیر بود

به گزارش خبرنگاران، اسحاق جهانگیری پس از دریافت گزارش وزیر کشور از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای قانون و آیین نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، تأکید کرد: تابعیت به وسیله مادر هیچ تفاوتی با تابعیت به وسیله پدر ندارد و نباید مبنای هیچ تبعیضی در اشتغال و حقوق گردد.

معاون اول رییس جمهور ضمن تشکر از اقدامات رحمانی فضلی وزیر کشور و همکارانش در این خصوص توضیح داد: به نتیجه رسیدن انتقال تابعیت به وسیله مادر از بهترین اتفاقات اخیر در کشور بود.

متن کامل پی نوشت اسحاق جهانگیری به وزیر کشور به توضیح ذیل است:

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی

با تشکر از اقدامات صورت گرفته همکاران ارجمند جنابعالی؛ لازم به تأکید است که به نتیجه رسیدن انتقال تابعیت ایرانی به وسیله مادر، از بهترین اتفاقات اخیر در کشور بود، تابعیت به وسیله مادر هیچ تفاوتی با تابعیت به وسیله پدر ندارد و نباید مبنای هیچ تبعیضی در اشتغال و حقوق گردد.

لازم به ذکر است، این گزارش در بازگشت به دستور قبلی معاون اول رییس جمهور مبنی بر ضرورت شروع فرایند اجرای قانون و آیین نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و اعطای شناسنامه به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، از سوی وزیر کشور ارسال شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1314

به "معاون اول رییس جمهور:انتقال تابعیت ایرانی به وسیله مادر از بهترین اتفاقات اخیر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اول رییس جمهور:انتقال تابعیت ایرانی به وسیله مادر از بهترین اتفاقات اخیر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید