مرگ سیاهپوستان و آسیایی ها در انگلیس بر اثر کووید 19، 50 درصد بیشتر است

به گزارش مجله بوشهری ها، یک مطالعه رسمی نشان داد، احتمال اینکه آسیایی تبارها و سیاهپوستان در انگلیس پس از ابتلا به کووید-19 بمیرند، 50 درصد بیشتر از سایر افراد است؛ مساله ای که فشارها بر دولت را برای ارائه برنامه های حفاظتی از این جوامع در معرض خطر افزایش می دهد.

مرگ سیاهپوستان و آسیایی ها در انگلیس بر اثر کووید 19، 50 درصد بیشتر است

به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالیکه این گزارش از سوی بهداشت عمومی انگلیس به مطالعات پیشین درباره در معرض خطر بودن گروه های اقلیت قومی به این بیماری ویروسی اشاره دارد، به توصیه های ویژه دولت برای این افراد اشاره ای ندارد.

مت هانوک، وزیر بهداشت انگلیس گفته که کمی بادنوچ، معاون پارلمانی در رسیدگی به امور برابری انگلیس به این مساله بعدا رسیدگی می نماید و ادامه داد: ما این اقدام را بلافاصله انجام می دهیم. ما منتظر گزارش نمی مانیم.

پزشکان، سیاستمداران و بازیکنان فوتبال در میان افرادی هستند که نگرانی خود را درباره افزایش بدون شرح مرگ ها در میان اقلیت های قومی اعلام نموده اند.

در این گزارش همچنین آمده، اتباع بنگلادشی دو برابر بیشتر از سایر سفیدپوستان انگلیسی در معرض خطر مرگ ناشی از ویروس کرونا قرار دارند.

بهداشت عمومی انگلیس همچنین در این گزارش آورده است، اقلیت های چینی، هندی، پاکستانی یا سایر اقلیت های آسیایی و همچنین اقلیت سیاهان کارائیب یا سایر سیاهپوستان بین 10 تا 50 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ نسبت به گروه سفیدپوستان انگلیسی قرار دارند.

این یافته ها، بازتاب مطالعه ماه گذشته دفتر آمار ملی انگلیس است. حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس خواهان تغییر در این فرایند شده است.

دیوید لمی، قانونگذار گفته است: خانواده ها در ترس و هراس زندگی می نمایند. تاخیر بیشتر جایز نیست. دولت باید اقدامی عاجل برای حفاظت از این گروه های در معرض خطر انجام دهد.

جان نیوتون، رئیس بخش آزمایش های انگلیس نیز گفته، اگرچه گزارش مذکور نشان دهنده بدترین نتایج برای گروه های اقلیت است اما علت آن به صورت مستقیم مربوط به اقلیت قومی آنها مربوط نمی گردد بلکه به مشاغل این افراد ربط پیدا می نماید.

این گزارش یک روز پیش از اعتراضات در لندن در پی مرگ جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس این کشور در 25 مه در مینیاپولیس منتشر شد.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 981

به "مرگ سیاهپوستان و آسیایی ها در انگلیس بر اثر کووید 19، 50 درصد بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ سیاهپوستان و آسیایی ها در انگلیس بر اثر کووید 19، 50 درصد بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید