مجلس نمایندگان درباره ارسال مفاد استیضاح ترامپ رأی گیری می نماید

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز سه شنبه اظهار داشت که قرار است فردا چهارشنبه در مورد رأی گیری برای ارسال بندهای استیضاح ترامپ نشست برگزار گردد.

مجلس نمایندگان درباره ارسال مفاد استیضاح ترامپ رأی گیری می نماید

بر اساس اعلام وی، قطعنامه پیشبرد فرایند استیضاح و ارسال بندهای آن به سنا فردا چهارشنبه برگزار خواهد شد.

این در حالیست که مجلس نمایندگان آمریکا که ترامپ را در نحوه برخورد با اوکراین به سوءاستفاده از قدرت و مانع تراشی در تحقیقات کنگره متهم نموده، 27 آذر ماه رأی به استیضاح دونالد ترامپ داد.

در قوانین ایالات متحده لایحه استیضاح به مانند اعلام جُرم است. حال مابقی فرایند استیضاح که همچون فرایند یک دادگاه است، در مجلس 100 نفره سنا شروع خواهد شد.

میچ مک کانل، رئیس فراکسیون جمهوریخواستار که در مجلس سنا اکثریت دارد، پیش از این اعلام نموده که به تبرئه دونالد ترامپ یاری خواهد نمود و به همین دلیل نانسی پلوسی برای جلوگیری از ابطال سریع استیضاح و تبرئه ترامپ، از ارسال این پفراینده به مجلس سنا خودداری نموده بود.

به گفته پلوسی تأخیر یک ماهه در ارسال این پفراینده به مجلس سنا توانست به آگاهی افکار عمومی از ضرورت احضار شاهدان مربوط به استیضاح یاری کند.

دونالد ترامپ، 45 امین رئیس جمهوری آمریکا، در حال حاضر سومین رئیس جمهوری است که در تاریخ ایالات متحده توسط مجلس نمایندگان استیضاح می گردد؛ در تاریخ آمریکا فقط دو رئیس جمهوری، اندرو جانسون و بیل کلینتون، استیضاح شده اند. ولی در ادامه دادرسی استیضاح، مجلس سنا هیچیک از آنها را از کار برکنار نکرد.

اتهام های ذکرشده علیه دونالد ترامپ در لایحه استیضاح عبارت هستند از سوءاستفاده از قدرت و ممانعت از تحقیقات کنگره؛ این لایحه در مجلس نمایندگان که اکثریت در آن با دموکرات هاست تصویب شده است.

برای برکناری رئیس جمهوری آمریکا به دو سوم آرای سناتورها احتیاج است و از آن جایی که جمهوری خواستار اکثریت سنا را در دست دارند، انتظار می رود ترامپ تبرئه گردد. ترامپ در تازه ترین واکنش به استیضاح در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: انجام یک محاکمه کامل در مجلس سنا به دموکرات ها اعتبار خواهد بخشید. هوادار رد ساده این اتهامات از سوی مجلس سنا و عدم برگزاری محاکمه هستم.

میچ مک کانل، رئیس مجلس سنا هنوز نحوه برخورد مجلس با این محاکمه را معین ننموده است ولی اعلام نموده که با احضار شهود و یا ارائه شواهد بیشتر در این دادرسی مخالف است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 620

به "مجلس نمایندگان درباره ارسال مفاد استیضاح ترامپ رأی گیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نمایندگان درباره ارسال مفاد استیضاح ترامپ رأی گیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید