مبادله مالی با دلار کشور را به اروپا و آمریکا وابسته نموده، حذف دلار تحریم ها را هم بی اثر می نماید

به گزارش مجله بوشهری ها، کارشناس مالی مطرح نمود: اگر تمام کشورهای دنیای که مخالف سلطه آمریکا و اروپا هستند دلار را از مبادلات مالی خود حذف نمایند، موجب کاهش قدرت نظامی، مالی این کشورها در دنیا خواهد شد.

مبادله مالی با دلار کشور را به اروپا و آمریکا وابسته نموده، حذف دلار تحریم ها را هم بی اثر می نماید

جهت دریافت مشاوره خدمات نمونه کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،ابراهیم رزاقی، عضو هیئت علمی و استاد اقتصاد دانشگاه تهران در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛، با اشاره به موضوع حذف دلار از مبادلات مالی کشور، گفت: کشور های اروپایی و آمریکایی به دلیل آنکه پول آنها در بازار دنیای شناخته و تثبیت شده به سبب این موضوع بازار دنیای به سلطه آنها درآمده و در بازار دنیای اعمال نفوذ نموده اند که این امر برای کشورهای دنیای نیز تا کنون نا خوشایند بوده است.وی با بیان اینکه باید دلار از مبادلات مالی کشور حذف گردد، بیان داشت: اگر تمام کشورهای دنیای که مخالف سلطه آمریکا و اروپا هستند دلار را از مبادلات مالی خود حذف نمایند، موجب کاهش قدرت نظامی، مالی این کشورها در دنیا خواهد شد و به طبع آن باعث افزایش رکود مالی در داخل آمریکا و اروپا می شوند؛ تحقق این امر هم با انجام مبادلات مالی به صورت دو یا چند جانبه میسر می گردد که احتیاج به عزم جدی کشورهای دنیای دارد.

این کارشناس مسائل مالی با بیان اینکه با حذف دلار می توانیم تحریم ها را بی اثر کنیم، گفت: هنگامی که مبادلات کشور به صورت دو یا چند جانبه با کشورهای دیگر صورت گیرد، دیگر حضور دلار در مبادلات و معاملات مالی کشور نقشی نخواهد داشت که این امر سبب تضعیف و کاهش ارزش دلار در بازار دنیای می گردد، اما تا کنون مشاهده شده است که دولت عزم جدی برای حذف دلار از مبادلات مالی کشور ندارد.

رزاقی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه انجام مبادلات مالی با دلار و یورو وابستگی ایران به کشورهای دیگر را افزایش می دهد، گفت: در حال حاضر به دلیل آنکه مبادلات مالی کشور با استفاده از دلار و یورو انجام می گیرد، اقتصاد کشور هر لحظه ممکن است با اعمال تحریم از سوی کشور های خارجی به خطر بیافتد، بنابراین کشور در حال حاضر وابسته به کشورهای اروپایی و امریکایی است و برای حل چنین معضلی باید دلار و یورو را از مبادلات مالی کشور حذف کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به نقش مردم در حذف دلار از مبادلات مالی کشور، گفت: مردم نقش موثری می توانند در حذف دلار از مبادلات مالی کشور داشته باشند به این صورت که در وهله اول مردم باید میل خود به مصرف کالاهای خارجی را کاهش داده و از کالاهای خارجی استفاده ننمایند؛ در وهله دوم تا جایی که ضرورت ندارد از سفرهای خارجی خود بپرهیزند زیرا که بیشترین خروج ارز از کشور در سفرهای مردم به کشورهای خارج صورت می پذیرد.

عضو هیئت علمی و استاد اقتصاد دانشگاه تهران اضافه کرد: دولت باید قیمت دلار و یورو را افزایش دهد تا به راحتی در دست رس مردم قرار نگیرد، همچنین دلار ارزان نیز در اختیار تجار قرار ندهند؛ در مواردی هم که ضرورت ندارد دلار گران قیمت در اختیار تجار و کارخانه ها قرار گیرد و در مواردی که خیلی لازم است از دلار ارزان قیمت استفاده گردد، در این صورت است که می توانیم ارزش دلار را در بازار دنیای کاهش دهیم.

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 655

به "مبادله مالی با دلار کشور را به اروپا و آمریکا وابسته نموده، حذف دلار تحریم ها را هم بی اثر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبادله مالی با دلار کشور را به اروپا و آمریکا وابسته نموده، حذف دلار تحریم ها را هم بی اثر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید