قاتل فامیلی در انتها خط

به گزارش مجله بوشهری ها، مرد جوان وقتی شنید شوهرعمه پیرش پیشنهاد بی شرمانه ای به همسرش داده است دست به انتقام جویی وحشتناکی زد.

قاتل فامیلی در انتها خط

به گزارش، عامل این جنایت فامیلی که عمه و شوهرعمه اش را کشته است پس از دستگیری 10 سال در صف اجرای حکم قصاص قرار داشت تا این که در نخستین چهارشنبه شهریورماه پای چوبه دار رفت.

روز 23 اردیبهشت سال 88 بود که ماموران پلیس ماهدشت از پیدا شدن جسد سوخته مردی در کنار فرودگاه پیغام آگاه شدند و تحقیقات در گام نخست برای شناسایی جسد سوخته کلید زده شد. این در حالی بود که همزمان ماموران از پیدا شدن جسد خونین یک زن در جاده کندوان آگاهی یافتند.پیدا شدن دو جسد در یک روز ماموران را در برابر یک پرونده معمایی قرار داد.

اوایل خرداد سال 88 بود که مرد جوانی با حضور در اداره 11 پلیس آگاهی تهران از ناپدید شدن عمه و شوهرعمه اش اطلاع داد و بدین ترتیب تیمی از ماموران برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست به خانه زوج پیر در منطقه تجریش رفتند و با صحنه به هم ریخته داخل خانه روبه رو شدند و این در حالی بود که خودروی این زوج داخل پارکینگ ساختمان نبود.

صحنه مرموزی پیش روی ماموران قرار داشت و تجسس برای پیدا کردن زوج گمشده ادامه داشت تا این که ماموران در آنالیز های پلیسی اطلاع یافتند که چندی قبل جسد یک زن سن بالا و جسد سوخته یک مرد پیدا شده است.تیم پلیسی در این شاخه از تحقیقات تصویر جسد زن پیر را پیش روی مرد جوان که در جست وجوی عمه اش بود قرار دادند، وی با دیدن عکس بیان کرد که جسد خونین همان عمه 88 ساله اش است.

مرد جوان که علی نام دارد با دیدن تصاویر دو جسد پیدا شده بیان کرد که زن به قتل رسیده همان عمه اش مهشید 80 ساله است و درباره جسد سوخته شده شک داشت که او شوهرعمه 89 ساله اش حشمت است.

تیم پلیسی با توجه به سرقت خودرو و یک فرش قیمتی از داخل خانه زوج پیر احتمال دادند که عاملان جنایت با انگیزه سرقت وارد خانه شده و این سرقت ها را انجام داده اند و در ادامه برای پنهان کردن سرنخ، جسد ها را به بیرون از خانه منتقل نموده اند.

کارآگاهان در این مرحله کارت سوخت خودروی سرقتی را آنالیز کردند و پی بردند که کارت سوخت خودرو طی مراحلی در چند پمپ بنزین استفاده شده است، خیلی زود ماموران به پمپ بنزین ها رفتند و دوربین های مداربسته را بازبینی کردند.صحنه عجیبی پیش روی ماموران قرار داشت، علی 50 ساله در چند نوبت از کارت سوخت حشمت استفاده نموده بود و در این مرحله کارآگاهان به سراغ علی رفتند و اقدام به دستگیری او کردند.

علی ابتدا خود را بی گناه می دانست، اما وقتی در برابر مدارک پلیسی نهاده شد به ناچار به قتل خونین عمه و شوهرعمه پیرش اعتراف کرد.

روز 29 فروردین سال 90 پس از صدور کیفرخواست جلسه رسیدگی به پرونده قتل خونین عمه و شوهرعمه در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی نورا... عزیز محمدی و چهار مستشار برگزار گردید.

نماینده دادستان در آغاز جلسه فرحناز همسر علی را به دلیل پنهان کردن قتل گناهکار دانست و برایش درخواست مجازات کرد و در ادامه اولیای دم برای قاتل حشمت و مهشید تقاضای قصاص کردند.

علی برای دفاع در صندلی نهاده شد و درباره انگیزه قتل گفت: چندی قبل عمه ام به دلیل بیماری اش در بیمارستان بستری بود، من و همسرم در بیمارستان از او مراقبت می کردیم تا این که با تشخیص پزشکان، عمه ام از بیمارستان ترخیص شد.

وی اضافه نمود: آن روز من همراه عمه، شوهرعمه، همسر و فرزندم از بیمارستان به خانه عمه ام رفتیم و، چون عمه ام پیر بود کمکش کردم و تا داخل خانه همراهی اش کردم، اما بعد از چند روز از همسرم شنیدم وقتی من همراه عمه ام به خانه اش رفته بودم، شوهرعمه ام داخل پارکینگ ساختمان به زنم تعرض نموده که همسرم مانع کارش شده بود و در ادامه حشمت به همسرم پیشنهاد دوستی و ایجاد رابطه پنهانی داده است.

مرد جوان گفت: وقتی ماجرا را شنیدم، ناراحت و عصبانی شدم و پس از تماس تلفنی با حشمت درگیری لفظی پیدا کردم و تصمیم گرفتم دیگر با آن ها رابطه ای نداشته باشم تا این که عمه ام با من تماس گرفت و خواست به خانه شان بروم.

عامل جنایت گفت: روز حادثه وقتی به خانه عمه ام رفتم درباره رفتار زشت شوهرش صحبت کردم که حشمت آغاز به خندیدن کرد و به سمت پارکینگ خانه شان رفت و عمه ام بدون توجه به حرف هایم به حمام رفت. عصبانی بودم، به همین دلیل از کابینت آشپزخانه یک چاقو برداشتم و به حمام رفتم و در آن جا مهشید را با ضربات چاقو به قتل رساندم و سپس داخل سالن پذیرایی منتظر ماندم تا این که حشمت وارد خانه شد و پیگیر عمه ام شد که گفتم داخل حمام است.

حشمت به سمت حمام رفت که قبل از رسیدن به داخل حمام به سراغش رفتم و او را نیز با ضربات چاقو به قتل رساندم. سپس یک لیوان قهوه برای خودم درست کردم و بعد از خوردن آن به فکر صحنه سازی افتادم. علی ادامه داد: دو جسد را روی یک فرش گذاشتم و به پارکینگ ساختمان کشاندم، نیمه شب بود که جسد ها را به خودروی پراید حشمت انتقال دادم و به بیابان های اطراف کرج رفتم، ابتدا به دلیل کینه ای که از حشمت داشتم جسد را از خودرو بیرون کشیدم و آن را سوزاندم، سپس همراه جسد عمه ام در بزرگراه پرسه زدم و آن را داخل رودخانه انداختم و بعد به خانه رفتم.

وی اضافه نمود: 19 روز از جنایت گذشته بود که ماجرای قتل عمه و شوهرعمه ام را برای همسرم فرحناز تعریف کردم که از من خواست خودم را تسلیم پلیس کنم، اما حرفش را گوش نکردم.

فرحناز درباره اتهام پنهان کردن ادله جرم، به دادگاه گفت: من هرگز دل خوشی از بستگان همسرم نداشتم و بعد از آن که از ماجرای قتل باخبر شدم از شوهرم خواستم خودش را تسلیم پلیس کند.

فرحناز درباره ادعای شوهرش و پیشنهاد ارتباط پنهانی با حشمت گفت: حشمت در پارکینگ خانه شان قصد تعرض به من را داشت. او از من درخواست کرد با یکدیگر ارتباط داشته باشیم.بدین ترتیب قضات پس از جلسه رسیدگی به این پرونده، علی را به دو بار قصاص نفس - اعدام - پرداخت دیه و زندان محکوم کردند و حکم صادر شده در مرداد سال 91 تایید شد.

علی در صف نوبت اجرای حکم اعدام قرار داشت تا این که پس از 10 سال از ماجرای قتل خونین در حمام عامل جنایت پای چوبه دار نهاده شد.

صبح روز چهارشنبه 6 شهریور سال جاری عامل قتل عمه و شوهرعمه پای چوبه دار رفت و با دستور نماینده دادستان حکم صادر شده اجرا شد.

فاصله دریافت از حریم سلامت اخلاقی

دکتر مجید ابهری آسیب شناس اجتماعی

قتل به عنوان خشن ترین رفتار برخاسته از پرخاشگری دلایل مختلف اجتماعی دارد. اصلی ترین دلیل قتل های ناموسی در حوزه آنالیز رفتارهاست. همچنین برای ارتکاب قتل فاصله دریافت از ارزش های اخلاقی نیز مهم تلقی می گردد.

افرادی که در مدیریت رفتار های شان ضعیف عمل می نمایند و رفتار های هیجانی برخاسته از خشم دارند زودتر در نزاع و درگیری مرتکب قتل می شوند. نبود کنترل بر رفتار هنگام عصبانیت سبب می گردد فرد دست به قتل نزدیکان خود نیز بزند. در آنالیز قتل های مختلف قتلی که با عنوان ناموسی مطرح می گردد دلایل مربوط به خود را نیز دارد گاهی افراد با دلایل و توجیه دفاع از حریم نوامیس خود عمدا دست به قتل می زنند که حتما در این بین پای فرد سومی در میان است که تشکیل دهنده رابطه عاطفی تلقی می گردد. از سوی دیگر به دلیل کمرنگ شدن ارزش های اخلاقی زن یا مرد آن ها از حریم سلامت اخلاقی فاصله می گیرند و در این صورت است که قتل ناموسی رخ می دهد و باعث می گردد قاتل پای چوبه دار کشیده گردد. یعنی با وقوع هر قتل یک فرد قربانی خشم و فرد دیگر به خاطر هنجار شکنی وقانون گریزی به مرگ محکوم می گردد. کمرنگ بودن آموزش های مهارت زندگی در دوران نوجوانی و جوانی از یک سو و آموزه های اخلاقی از سوی دیگر سبب می گردد یک نفر دست به جنایت بزند تا بتواند از ناموس خود دفاع کند. در مصاحبه با این قبیل قاتلان آن ها بیان نموده اند که دفاع از ناموس نه تنها واجب است بلکه از تکرار این رفتار ها نیز احساس پشیمانی ننموده اند؛ بنابراین به این نتیجه می رسیم که اگر خانواده ها از دوران کودکی به ارائه آموزه های دینی و معیار های اخلاقی توجه نمایند هیچ گاه روابط عاطفی مخربی رخ نمی دهد که منتهی به قتل ناموسی گردد. البته در این بین نقش رسانه ها نیز جدی است، زیرا ساخت برنامه های فرهنگی متنوع و پیشگیرانه در کاهش این اتفاقات هولناک بی ثمر نخواهد بود.

منبع:خراسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 270

به "قاتل فامیلی در انتها خط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاتل فامیلی در انتها خط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید