فراخوان مستند مسابقه تلویزیونی کارویا منتشر شد، شرکت های دانش بنیان برای تامین سرمایه جسورانه شرکت نمایند

به گزارش مجله بوشهری ها، فراخوان مستند مسابقه تلویزیونی کارویا با هدف تامین اقتصادی جمعی طرح های فناورانه شرکت های دانش بنیان منتشر شد.

فراخوان مستند مسابقه تلویزیونی کارویا منتشر شد، شرکت های دانش بنیان برای تامین سرمایه جسورانه شرکت نمایند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، در این مسابقه که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ساخته شده و تابستان سال جاری از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد، بیش از 120 شرکت دانش بنیان به رقابت می پردازند تا طرح های سرمایه پذیر برتر آن ها وارد فرآیند تامین اقتصادی جمعی گردد؛ بنابراین هر شرکت دانش بنیانی که برای توسعه یکی از محصولات دانش بنیان خود نیازمند جذب حداکثر 4 میلیارد تومان سرمایه جسورانه به وسیله تامین اقتصادی جمعی است، می تواند در این مسابقه شرکت کند.

تامین اقتصادی جمعی یکی از ابزار های مهم تامین اقتصادی نوآوری، به ویژه برای طرح های نسبتاً کوچک است که اخیراً به همت سازمان بورس و اوراق بهادار عملیاتی شده است و در قالب آن، اشخاص حقیقی و حقوقی علاقمند فارغ از سن، جنس و موقعیت جغرافیایی می توانند به وسیله سکو های معتبر و مورد تایید شرکت فرابورس ایران، در تامین اقتصادی طرح ها مشارکت نموده و در سود و زیان آن ها شریک شوند.

این روش تامین اقتصادی، به ویژه از آن جهت حایز اهمیت است که منابع تازه ای، فراتر از منابع بخش دولتی یا عمومی موجود، و با ماهیت بخش خصوصی به زیست بوم دانش بنیان تزریق می نماید.

صندوق نوآوری و شکوفایی نیز به منظور تسهیل و تقویت تامین اقتصادی جمعی در طرح های دانش بنیان با رویکرد غیرمستقیم، بازگشت 80 درصد اصل سرمایه گذاری صورت گرفته به وسیله سرمایه گذاران حقیقی را تضمین می نماید. به عبارت دیگر، اشخاص حقیقی علاقمند به مشارکت در تامین اقتصادی جمعی، در صورت شکست طرح، با زیان قابل توجهی روبرو نشده و می توانند 80 درصد اصل سرمایه خود را از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت نمایند.

مهلت ثبت نام در مستند مسابقه کارویا که توسط استودیو نوبین ساخته می گردد، تا تاریخ 10 اردیبهشت ماه 1400 خواهد بود و علاقمندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.karoya.tv و تکمیل کاربرگ، در این مسابقه شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1580

به "فراخوان مستند مسابقه تلویزیونی کارویا منتشر شد، شرکت های دانش بنیان برای تامین سرمایه جسورانه شرکت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان مستند مسابقه تلویزیونی کارویا منتشر شد، شرکت های دانش بنیان برای تامین سرمایه جسورانه شرکت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید