فاز سوم کارآزمایی واکسن کووپارس شروع شد

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران، صبح یکشنبه فاز سوم کارآزمایی واکسن کووپارس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در کرج شروع شد.

فاز سوم کارآزمایی واکسن کووپارس شروع شد

علی اسحاقی، مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اظهار کرد: در این فاز ایمنی و کارایی واکسن رازی کووپارس را با واکسن سینوفارم در دو گروه موازی در جمعیت بالغ بیش از 18 سال به صورت تصادفی شده و دوسوکور آنالیز خواهیم کرد که بیش از 40 هزار مشارکت کننده را دربر می گیرد.

وی بیان نمود: در صورتی که در فاز سوم کارآزمایی 35 درصد نتایج مثبت باشد سازمان غذا و دارو مجوز مصرف اضطراری این واکسن را صادر می نماید.

مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی توضیح داد: مطالعات فاز نخست واکسن کووپارس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی دهم اسفندماه سال 1399 با مشارکت 133 داوطلب آغاز شد و تا نیمه اردیبهشت با موفقیت به انتها رسید، فاز دوم هم با مشارکت 500 داوطلب اوایل خرداد آغاز شد و در نیمه مرداد با موفقیت به انتها رسید.

وی متذکر شد: اگر مجوز اضطراری واکسن کووپارس در ماه جاری از سوی سازمان غذا و دارو صادر گردد می توانیم تا انتها سال حدود 20 تا 30 میلیون دز واکسن را فراوری کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1724

به "فاز سوم کارآزمایی واکسن کووپارس شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز سوم کارآزمایی واکسن کووپارس شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید