عکس ، یونان مسیرهای زمینی و دریایی خود را با ترکیه مسدود کرد

به گزارش مجله بوشهری ها، در پی اقدام ترکیه در باز کردن مرزهایش، مقام های یونان اعلام کردند که مسیرهای دریایی و زمینی با ترکیه را به منظور ممانعت از حرکت صدها پناهجو به سمت اروپا مسدود نموده اند.

عکس ، یونان مسیرهای زمینی و دریایی خود را با ترکیه مسدود کرد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، در حالی که ترکیه از توافق طولانی مدت با اتحادیه اروپا در زمینه ایجاد مانع برای خروج بیش از 3.6 میلیون پناهجو از این کشور خارج شد، اروپا هم اکنون در آستانه یک بحران جدید پناهجویان قرار گرفته است.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل، در پی تصمیم آنکارا برای برداشتن موانع رسیدن پناهجویان به اروپا، مقام های دولت یونان، مسیرهای زمینی و دریایی خود را مسدود کردند.

با بازشدن مرزهای ترکیه، صدها پناهجو از ترکیه به سرعت به سمت یونان و بلغارستان حرکت نموده اند به امید آنکه بتوانند از مرز عبور نموده و وارد اروپا شوند.

کشورهای همسایه ترکیه در واکنش به این اقدام ترکیه، تدابیر امنیتی در مرزهای خود را تشدید بخشیده اند و یونان روز گذشته (آدینه) اعلام نمود که تا حداکثر حدممکن، مسیرهای زمینی و دریایی خود را مسدود می نماید.

از طرف دیگر، بلغارستان نیز یک هزار نظامی و تجهیزات نظامی در امتداد مرز 190 مایلی خود با ترکیه مستقر نموده است.

در یکی از تدابیر امنیتی برای مقابله با ورود پناهجویان به اروپا، نیروهای پلیس در پازارکول (Pazarkule) واقع در شمال شرقی یونان، به سمت دهها پناهجوی سوری، ایرانی، عراقی، پاکستانی و مغربی، نارنجک های دودزا پرتاب کرد.

آنکارا مدعی شده است که تصمیم به برداشتن موانع پیش روی پناهجویان جهت عزیمت به سمت اروپا در واکنش به کشته شدن 33 نظامی ترکیه در ادلب انجام شده است.

بنا به گزارش شبکه یورونیوز، سخنگوی حزب عدالت و توسعه پنجشبه هفته گذشته اعلام نمود که آنکارا دیگر قادر به ممانعت از خروج مهاجرانی نیست که قصد عزیمت به اروپا را دارند.

طبق گزارش دیلی میل، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه میخواهد با این اقدام، سران کشورهای اروپایی را وادار کند تا از عملیات نظامی ترکیه در سوریه حمایت نمایند.

ترکیه در سال 2016 در قبال دریافت بودجه 5.1 میلیارد دلاری، توافق ممانعت از خروج پناهجویان را با اتحادیه اروپا به امضا درآورد. کمیسیون اروپا روز آدینه در واکنش به این اقدام آنکارا از مقام های این کشور خواست که به تعهداتشان در قالب توافق 2016 پایبند باشند.

یونان مسیرهای زمینی و دریایی خود را با ترکیه مسدود کردیونان مسیرهای زمینی و دریایی خود را با ترکیه مسدود کردیونان مسیرهای زمینی و دریایی خود را با ترکیه مسدود کردیونان مسیرهای زمینی و دریایی خود را با ترکیه مسدود کردیونان مسیرهای زمینی و دریایی خود را با ترکیه مسدود کردیونان مسیرهای زمینی و دریایی خود را با ترکیه مسدود کردیونان مسیرهای زمینی و دریایی خود را با ترکیه مسدود کرد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 672

به "عکس ، یونان مسیرهای زمینی و دریایی خود را با ترکیه مسدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، یونان مسیرهای زمینی و دریایی خود را با ترکیه مسدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید