عملیات مخفیانه آمریکا در آلمان برای مدرنیزه کردن تسلیحات هسته ای

به گزارش مجله بوشهری ها، ایرنا نوشت: آمریکا پاییز 2019 تسلیحات هسته ای مستقر در پایگاه هوایی بوخل آلمان را به طور مخفیانه مدرنیزه کرد.

عملیات مخفیانه آمریکا در آلمان برای مدرنیزه کردن تسلیحات هسته ای

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش روز شنبه نشریه اشپیگل، نیروی هوایی آمریکا اواخر اوت 2019 حدود 20 قبضه سلاح هسته ای ب - 61 را با هواپیمای ترابری نظامی از پایگاه هوایی بوخل به آمریکا منتقل کرد تا نرم افزارهای جدیدی را روی آن نصب کند.

هواپیمای حامل این محموله به شاخه ترابری هوایی 62 ام در شهر تاکومای ایالت واشنگتن تعلق داشت، تنها اسکادران آمریکایی که مجاز است تسلیحات هسته ای و اجزای آن را حمل و نقل کند.

دولت آمریکا اندکی قبل از طرح مدرنیزه کردن این تسلیحات، آلمان را آگاه کرد.

بمب های مستقر در پایگاه بوخل، بخشی از تسلیحات مربوط به توافقی در نظر گرفته می گردد که به کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که سلاح هسته ای ندارند، امکان می دهد در برنامه ریزی و آموزش برای استفاده از این نوع سلاح مشارکت داشته باشند.

آلمان و آمریکا هیچ یک به طور رسمی استقرار این بمب ها در پایگاه مزبور را مورد تائید قرار نداده اند.

مجلس آلمان (بوندستاگ) در سال 2010 به برچیدین بمب های هسته ای آمریکا از آلمان رای داد.

در سال 2017، اولریخ دمر معاون سخنگوی دولت آلمان از استقرار سلاح هسته ای در خاک آلمان دفاع کرد و گفت: این تسلیحات برای بازدارندگی هسته ای، مورد احتیاج است.

وی گفت: باید متوجه باشیم که بعضی کشورها هنوز سلاح هسته ای را ابزاری برای درگیری نظامی تلقی می نمایند و تا زمانی که این مساله به قوت خود باقی است، تهدیدی متوجه آلمان است، از اینرو استقرار این تسلیحات در کشور برای بازدارندگی هسته ای لازم است.

وی در عین حال تاکید نمود: معتقدیم که مذاکره و گفت و گو با کشورهای برخوردار از سلاح هسته ای، تنها راه درست است.

این در حالی است که ایده میزبانی از تسلیحات هسته ای آمریکا در آلمان با مخالفت های بسیاری روبه رو شده است.

سیاستمداران برلین در سال 2019 زمانی که ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان پیشنهاد خارج کردن نیروهای آمریکایی از آلمان را مطرح نمود، از طرح خروج تسلیحات هسته ای ایالات متحده از آلمان حمایت کردند.

دیتمار بارچ عضو مجلس آلمان در آن موقع گفت: سفیر آمریکا درست می گوید، مالیت دهندگان آمریکایی نباید بهای نیروهای آمریکا در آلمان را پرداخت نمایند.

بارچ اضافه نمود: مالیات دهندگان آمریکایی همچنین نباید هزینه استقرار تسلیحات هسته ای در آلمان را متقبل شوند. اگر آمریکایی ها نظامیان شان را از آلمان خارج نمایند، باید تسلیحات هسته ای شان را نیز با آنها بیرون برند.

گزارش اشپیگل در حالی منتشر شد که چندی پیش اخباری مطرح بود مبنی بر اینکه آمریکا میخواهد تسلیحات اتمی اش در آلمان را در آینده ای نزدیک به روزرسانی کند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 841

به "عملیات مخفیانه آمریکا در آلمان برای مدرنیزه کردن تسلیحات هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات مخفیانه آمریکا در آلمان برای مدرنیزه کردن تسلیحات هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید