شرایط اقتصاد آمریکا در آستانه انتخابات به نفع چه کسی است؟

به گزارش مجله بوشهری ها، بهبود شرایط مالی در ماه های آینده می تواند کفه ترازو را به نفع ترامپ سنگین کند.

شرایط اقتصاد آمریکا در آستانه انتخابات به نفع چه کسی است؟

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از رویترز، در هفته های اخیر شرایط فراوری و بازار کار آمریکا نسبت به سه ماهه دوم سال بهتر شده و این خبر خوبی برای دونالد ترامپ است. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (13 آبان) برگزار خواهد شد و حدس زدن پیروز رقابت ها با توجه به اختلاف اندک آرای ترامپ با جو بایدن- معاون اول دوران ریاست جمهوری اوباما و رقیب انتخاباتی ترامپ در نظرسنجی ها کار آسانی نیست. اقتصاد یکی از اصلی ترین محورهای کمپین انتخاباتی ترامپ است و شرایط آن نقشی کلیدی در مشخص برنده انتخابات خواهد داشت.

اگرچه تنها در ماه ژوئیه حدود 6.6 میلیون موقعیت شغلی ایجاد شده است اما میلیون ها آمریکایی هنوز نتوانستند شغل جدیدی برای خود پیدا نمایند و برای امرار معاش به یاری های دولتی و بیمه های بیکاری متکی هستند. تا سرانجام ماه آگوست حدود 29 میلیون نفر در آمریکا از مزایای بیکاری استفاده می نموده اند و 884 هزار نفر نیز برای بار اول درخواست دریافت این مزایا را داده اند.

اختلاف نظر بین دموکرات ها و جمهوری خواستار بر سر میزان و چگونگی هزینه کرد یک بسته محرک جدید تا به امروز باعث به تاخیر افتادن اجرایی شدن آن شده است. جمهوری خواستار تنها خواستار تخصیص 300 میلیارد دلار اعتبار جدید هستند در حالی که دموکرات ها خواستار یک بسته محرک عظیم سه تریلیون دلاری هستند که البته با توجه به تامین بخش زیادی از منابع اقتصادی آن از محل اقتصادیات بر درآمد ثروتمندان، به نظر می رسد بخش عظیمی از آرای دهک های ثروتمندتر به سبد ترامپ و آرای طبقات فقیرتر به حساب بایدن ریخته خواهد شد.

ترامپ که در بین ساکنان شهرهای کوچک تر و اقلیت ها محبوبیت کمتری دارد به دنبال جلب آرای آن ها به وسیله یک چک 600 دلاری جدید است که البته هنوز منابع اقتصادی آن ها تامین نشده است.

به گفته استیون انگلاندر- کارشناس مسائل آمریکا در بانک استاندارد چارترد- شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات نوامبر به طرز مستقیمی با شرایط اقتصادی آمریکا ارتباط دارد و هنوز برای مشخص برنده بسیار زود است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1158

به "شرایط اقتصاد آمریکا در آستانه انتخابات به نفع چه کسی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اقتصاد آمریکا در آستانه انتخابات به نفع چه کسی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید