شاخص کل بورس همچنان در کانال نزولی قرار گرفته است

به گزارش مجله بوشهری ها، تحلیلگر تکنیکال بورس گفت: اولین حمایت شاخص کل در محدوده یک میلیون و 326 هزار واحد قرار گرفته است که محدوه میدلاین (خط وسط) کانال نزولی است.

شاخص کل بورس همچنان در کانال نزولی قرار گرفته است

خبرنگاران - آراد پورکار تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در رابطه با شرایط تکنیکالی شاخص کل بورس گفت: شاخص کل بورس در یک کانال نزولی (طبق شکل) در حال نوسان بوده و هنوز این فرایند نزولی تمام نشده است. اولین حمایت شاخص کل در محدوه یک میلیون و 326 هزار واحد قرار گرفته است که محدوه میدلاین (خط وسط) کانال نزولی است و باید دید آیا شاخص به آن واکنش نشان می دهد یا خیر. اگر شاخص در محدوده مذکور مورد حمایت قرار نگیرد محدوده بعدی کف کانال نزولی است.

او گفت: شاخص کل بسیار خوب از اندیکاتور ایچیموکو تبعیت می کند. اگر به شکل توجه کنیم، سقف کانال نزولی دقیقا کف ابر کومو اندیکاتور ایچیموکو است. طبق این اندیکاتور اکنون محدوده تنکنسن (خط آبی) یک حالت مقاومتی دارد. اما محدوده کیجونسن (خط قرمز) که می تواند محدوده یک میلیون و 344 هزار واحد باشد، یک محدوده حمایتی است که بر سر راه شاخص کل قرار گرفته است. در کل دو حمایتی که وجود دارد که یکی محدوده یک میلیون و 326 هزار و دیگری یک میلیون و 344 هزار واحد است.

پورکار در رابطه با تحلیل تکنیکال شاخص هم وزن نیز گفت: با توجه به تصویر، شاخص هم وزن در یک باکس رنج بین سقف ها و کف ها در حال نوسان کردن است. محدوده حمایتی که شاخص هم وزن داشته محدوده 364 هزار تا 369 واحد بوده که از دست داده و رشد اخیر پولبک به آن محدوده بوده است.

او گفت: در واقع شاخص هم وزن برآیند همه نماد های بازار به صورت مساوی است و شرایط خطرناک تری نسبت به شاخص کل دارد. این شاخص اکنون در محدوده کف قبلی خود که 359 هزار واحد است قرار گرفته است و اگر این محدوده از دست برود کار شاخص هم وزن سخت می شود و محدوده حمایتی بعدی را می توان تراز 345 هزار واحد در نظر گرفت.

گفتنی است اکنون شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و 363 هزار واحد قرار گرفته است و شاخص هم وزن نیز در محدوده 359 هزار و 472 واحدی است.

همچنین تراز یک میلیون و 400 هزار الی یک میلیون و 410 هزار واحد مهم ترین محدوده مقاومتی بوده که پیش روی حرکت شاخص کل در هفته های قبل قرار داشته و طبق نظر تحلیلگران تکنیکال، از جایی می توان انتظار رشد اصلی شاخص کل را داشت که این شاخص با شکست این محدوده مقاومتی، به سمت بالا حرکت کند.

خبرنگاران اقتصادی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1973

به "شاخص کل بورس همچنان در کانال نزولی قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص کل بورس همچنان در کانال نزولی قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید