راهیابی 15 پاکستانی الاصل به مجلس انگلیس

به گزارش مجله بوشهری ها، شمارش آرا انتخابات مجلس عوام انگلیس نشان از راهیابی حداقل 15 پاکستانی الاصل به این مجلس می دهد.

راهیابی 15 پاکستانی الاصل به مجلس انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی؛ در پی برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس حداقل 15 پاکستانی الاصل پیروز شدند از مناطق مختلف مجلس راه پیدا نمایند.

در بین پاکستانی الاصل هایی که به مجلس انگلیس راه پیدا کردند می توان نام افرادی چون ساجد جاوید و نازشاه را مشاهده کرد که پیش از این نیز نماینده مجلس بوده اند.

حضور پاکستانی ها در بین سیاستمداران انگلیسی سابقه ای طولانی دارد و بعضی از خانواده های مطرح پاکستانی از جمله خانواده شریف و بوتو رفت و آمد زیادی به انگلیس دارند.

شهردار فعلی لندن نیز صادق خان پاکستانی الاصل است که با شکست رقیب محافظه کارش در سال 2016 این سمت را از آن خود کرد.

به عقیده کارشناسان حضور پر رنگ پاکستانی ها در انگلیس از ارتباط سال های دور این دو کشور نشات می گیرد.

پاکستان پیش از استقلال بخشی از هند انگلیسی بود که سال ها تحت استعمار این کشور قرار داشت و هنوز هم استانداردهای انگلیسی از جمله شیوه رانندگی این کشور در پاکستان و سراسر شبه قاره دیده می گردد.

زبان انگلیسی در پاکستان زبان رایجی است که معمولا در مکاتبات اداری از آن استفاده می گردد و حتی وزارت خانه های این کشور نیز به انگلیسی مکاتبه می نمایند.

بر اساس آخرین نتایج شمارش آرا تا این لحظه، حزب محافظه کار با کسب 329 کرسی از 650 کرسی مجلس عوام توانسته است به عنوان حزب پیروز در مجلس انگلیس برای پنج سال دیگر و بدون احتیاج به تشکیل ائتلاف با احزاب کوچک تر سکان دولت را به دست بگیرد .

حزب کارگر با از دست دادن 55 کرسی شکست سنگینی را تجربه کرد و پیروز شد تنها 195 کرسی به دست آورد. همچنین حزب لیبرال دموکرات 8 کرسی ، حزب ملی اسکاتلند 45 کرسی و سایر احزاب سیاسی و افراد مستقل تاکنون پیروز به کسب 21 کرسی شده اند .

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 483

به "راهیابی 15 پاکستانی الاصل به مجلس انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهیابی 15 پاکستانی الاصل به مجلس انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید